مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کاهش 30 درصدی قیمت مرغ/ روند کاهش قیمت مرغ در بازار سنندج

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، از کاهش 30 درصدی قیمت مرغ در سطح این استان خبر داد.

کردستان ـ شهریار حنیفی در گفتگو با پرسون اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد افزایش بی سابقه قیمت مرغ در کشور و در سطح استان کردستان بودیم که این امر باعث نگرانی ها و نارضایتی بازار مصرف گردید.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از طرفی تولیدکنندگان مرغ، گرانی و کمبود نهاده های دامی را عامل اصلی این گرانی در قیمت مرغ اعلام می کردند.

حنیفی بیان کرد: هفته گذشته در بازار سنندج قیمت مرغ از مرز 35 هزار تومان گذشت که این افزایش قیمت موجب ورود سازمان های مربوطه و نظارتی و حتی دادستانی سنندج گردید.


بیشتر بخوانید:

نرخ دولتی، بازار مرغ را تنظیم می کند

افزایش قیمت مرغ ناشی از هجمه‌های روانی است


این مقام دولتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورود دستگاه های متولی و نظارتی به مسئله افزایش قیمت مرغ در سنندج و استان کردستان نتیجه بخش بوده است و اکنون قیمت مرغ گرم در سنندج با کاهش 30 درصدی قیمت عرضه می شود.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار سنندج 24 هزار و 650 تومان می باشد که نسبت به هفته گذشته کاهش فاحشی دارد.

حنیفی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال کاهش بیشتر قیمت مرغ در روزهای آینده هستیم، افزود: تلاش همه دستگاه های متولی و نظارتی این است که قیمت گوشت مرغ روز به روز کاهش داشته باشد.

عباسعلی ـ استان کردستان

222509