بازگشت «مهران مدیری» با سریالی متفاوت به شبکه خانگی

امیر برادران از نگارش قسمت‌های ابتدایی سریال جدید مهران مدیری و احتمال شروع تولید این مجموعه پیش از سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پرسون، امیر برادران فیلمنامه‌نویس درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در این روزها گفت: مشغول نگارش قسمت‌های ابتدایی سریال جدید مهران مدیری که برای نمایش خانگی تولید می‌شود.

وی درباره گمانه زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر ساختار قصه بیان کرد: بگذاریم گمانه‌زنی‌ها در حد همان گمانه‌زنی باقی بماند اما اگر بخواهم اشاره‌ای به قصه داشته باشم باید بگویم این قصه در فضای جدیدی روایت می‌شود.

به گفته وی، فرهاد اصلانی به دلیل حضور در پروژه «سلمان فارسی» در این سریال حضور ندارد.

برادران در پاسخ به این پرسش که سریال جدید مدیری در چند قسمت تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما این است که این مجموعه را در ۲۰ قسمت به تولید برسانیم.

وی درباره زمان تولید این مجموعه اظهار کرد: باتوجه به مشغله‌های مهران مدیری هنوز زمان دقیقی برای شروع تولید مشخص نیست اما به احتمال زیاد پیش از سال ۱۴۰۰ سریال وارد مرحله تولید شود.

نویسنده «مسافران» با اشاره به اینکه برای نوشتن فیلمنامه‌های دیگر نیز صحبت‌هایی داشته است اما کار را به بعد از سریال مهران مدیری موکول کرده است، تصریح کرد: رسیدن به آن چیزی که مهران مدیری و پیمان قاسمخانی در ذهن خود دارند، واقعا سخت است برای همین پروژه‌های دیگر را به بعد از این مجموعه موکول کردم.

برادران با اشاره به اینکه ۲ فیلمنامه سینمایی آماده ساخت نیز دارد، گفت: در حال شاید ساخت فیلم توجیهی نداشته باشد ضمن اینکه وضعیت این ۲ فیلمنامه مشخص است اما ساخت آن‌ به شرایط کرونا بستگی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش برای ارتقای کیفیت آثار طنز تلویزیون چه راهکارهایی باید اندیشیده شود، بیان کرد: واقعیت آن است که بسیاری از اتفاقات باید رخ بدهد چراکه در سال‌های اخیر یکسری از نوابغ طنز از تلویزیون کوچ کرده‌اند و در حقیقت تلویزیون آن‌ها را از دست داده است.


بیشتر بخوانید؛

از کتک خوردن با «پارو» تا دستیاری «مهران مدیری»

طراحی فصل دوم «هیولا»ی مهران مدیری


نویسنده «ساختمان پزشکان» افزود: همچنین در این امر پشتوانه‌سازی هم صورت نگرفته است که افراد توانمند جایگزین شوند کما اینکه بسیاری از افراد قدیمی مانند مهران مدیری، رضا عطاران، مهراب قاسم‌خانی، پیمان قاسم‌خانی، امیرمهدی ژوله و….جایگزینی ندارند.

برادران تاکید کرد: تلویزیون نیز در بعضی موارد سخت‌گیری‌های بیش از حد دارد و این موضوع برای فیلمنامه‌نویس و کارگردان دردسرهایی را به همراه دارد. همچنین بودجه‌هایی که در شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون بسته می‌شود اصلا قابل مقایسه نیست و پرداختی‌ها در تلویزیون شبیه شوخی می‌ماند.

وی افزود: هنوز بسیاری از افراد هستند که امکان دیدن فیلم در سامانه‌های اینترنتی را ندارند و نمی‌توانند سریال‌هایی را که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند، خریداری کنند پس تلویزیون باید از پتانسیل خود و مخاطبانش برای تولید آثار باکیفیت‌تر استفاده کند. راه سختی است اما نشدنی نیست.

نویسنده «دست بالای دست» در پایان مطرح کرد: به تازگی برخی سریال‌ها حتی در زمان بازپخش نیز دچار سانسور می‌شوند و این ناهماهنگی در تلویزیون درست نیست و به گونه‌ای زحمت سازندگان سریال آن هم زمانی که فیلمسازان در این شرایط مشغول کار هستند، تضییع می‌شود.

منبع: صبا

222417

مطالب مرتبط