رییس مجتمع پتروشیمی کردستان:

منشا صدای «انفجار» در سنندج تخلیه گاز پتروشیمی بود

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان گفت: منشا صدای «انفجار» در سنندج تخلیه گاز پتروشیمی بود

کردستان ـ شب گذشته صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه شهر سنندج به گوش رسید که این اتفاق باعث ایجاد شایعاتی در سطح استان کردستان به ویژه در فضای مجازی گردید.

رضا اصغری؛ رییس مجتمع پتروشیمی کردستان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: علت اصلی این صدای مهیب تخلیه گازهای تولید شده در پتروشیمی بوده است و هیچ حادثه ای شب گذشته روی نداده است و اخبار و شایعات منتشر شده در فضای مجازی و... صحت ندارد.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان تاکید کرد: تخلیه گاز در این مجتمع پتروشیمی جریانی معمول و همیشگی و بدون خطر است.

اصغری ادامه داد: خوشبختانه نزدیک به 600 سیستم حفاظتی در پتروشیمی کردستان وجود دارد که این امر امنیت این مجتمع را بسیار بالا برده است و باید گفت که صدای انفجار دیشب که زمینه نگرانی بسیاری از شهروندان گردید به منظور حفاظت از این مجموعه بوده است.


بیشتر بخوانید؛

نفت، گاز و پتروشیمی با دانش بنیان عجین شود

خدمات ویژه بانک سامان برای صنایع پتروشیمی


وی در ادامه سخنان خود گفت: این تخلیه گاز کاری معمولی در مجتمع های پتروشیمی است و معمولا در سال چندین بار این عمل انجام می شود.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان اظهار داشت: مردم باید هرگونه اخباری در این زمینه را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند و به اخبار کذب فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

اصغری ادامه داد: با این وجود این تخلیه گاز در شب گذشته به علت مه آلود بودن هوا و همچنین خلوت بودن شهر بخاطر شرایط منع ترددها در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و کاهش آلودگی صوتی، باعث شد مردم نور و صدای ایجاد شده پتروشیمی را بهتر و بیشتر از قبل احساس کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

222270

مطالب مرتبط