رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز:

نصب صحیح وسایل گازسوز را جدی بگیرید

مهرداد بابایی گفت: طی هفته گذشته ۳۴ نفر براثر استنشاق منوکسید کرین در استان مسموم شدند، شهروندان در کنار مهار کرونا، موضوع نصب صحیح وسایل گازسوز را جدی بگیرند

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن طی هفته گذشته بیانگر روند افزایشی این حوادث بوده، افزود: در این مدت ۳۳ نفر مسموم و یک نفر جان باخت که این روند نگران کننده است.

وی اظهار کرد: از مجموع این تعداد، ۱۷ نفر مسموم و تنها فرد فوتی مربوط به ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز بوده است که انتظار می رود نصب دودکش های وسایل گاز سوز توسط کارشناسان انجام شود.

بابایی ادامه داد: هفته گذشته کارشناسان واحد دیسپچ و ارتباطات اورژانس البرز پاسخگوی ۱۱ هزار و ۲۸۲ تماس تلفنی مردمی بودند که به سه هزار و ۴۲۳ ماموریت امدادی انجامید؛ ۲۰۷ مورد از این ماموریت ها ترافیکی و سه هزار و ۲۱۶ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز در پایان بیان کرد: ۲ هزار و ۹۰۸ نفر در این ماموریت ها از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی البرز بهره بردند که از این تعداد یک هزار و ۸۵۵ نفر در محل درمان و ۹۵۴ نفر به بیمارستان ها منتقل شدند.

222092