وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح راه‌آهن خواف-هرات تا پایان آذرماه/ انجام صد درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای هوایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار اجرایی راه آهن خواف - هرات به اتمام رسیده است و تا پایان همین ماه با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور این خط ریلی را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۵ درصد کاهش تردد در جاده‌های کشور داشتیم و امیدواریم با همکاری وسیع مردم، زنجیره انتقال بیماری شکسته شود.

اسلامی با اشاره به خط ریلی خواف-هرات، گفت: کشور‌های محصور در خشکی بویژه افغانستان به شدت دنبال این بودند و هستند که به آب‌های آزاد دسترسی داشته باشند که با توافق‌های چند جانبه گسترش فرصت‌های ترانزیتی را دنبال می‌کنیم. کار اجرایی راه آهن خواف - هرات به اتمام رسیده است و تا پایان همین ماه با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور این خط ریلی را افتتاح خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

راه آهن چابهار- زاهدان یک پروژه بزرگ راهبردی برای کشور است


وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ۱۰۰ درصدی در سفرهای هوایی انجام می‌شود، گفت: یک صندلی خالی در تمام پرواز‌ها در کنار هر نفر است؛ ضمن اینکه کل سیستم حمل و نقل عمومی هوایی، ریلی و جاده‌ای به سامانه وزارت بهداشت متصل شده است و کسانی که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت است، از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود و در چند روز گذشته حدود ۷۰۰ نفر شناسایی شدند و از استفاده آن‌ها از وسایل حمل و نقل جلوگیری شده است.

221710