خداحافظی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان از مستطیل سبز

«سارا قمی» روز گذشته با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، «سارا قمی» کاپیتان و مهاجم ۳۳ ساله تیم ملی فوتبال زنان، از ۱۳ سال پیش عضو تیم ملی ایران بود. او در این مدت ۳۴ بار برای تیم ملی ایران به میدان رفت و ۱۰ گل هم به ثمر رساند. این بازیکن پنج بار هم عنوان بهترین گلزن لیگ فوتبال زنان ایران را کسب کرد.

قمی در سال ۹۵ به تیم زیرفانی عراق پیوست و در لیگ این کشور هم عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد.

وی روز گذشته با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

مصاحبه ای با وی در این ارتباط منتشر شده است که در زیر می خوانید:

دلیل خداحافظی شما چه بود؟

هر آمدنی یک رفتن دارد و فکر می کنم که زمان آن رسیده بود که از تیم ملی خداحافظی کنم. این تصمیم برای الان نبود بلکه یک سال و نیم پیش این تصمیم را گرفته بودم و به نظر من بهترین زمان آن بود که این کار را انجام دهم.

کاپیتانی تیم ملی چگونه بود؟

کاپیتانی در تیم ملی یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌هایی است که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد. کسی که بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بندد بازیکنی است که کادرفنی و دیگر بازیکنان باید او را از هر لحاظ قبول داشته باشند. او باید از هر نوع حاشیه به دور باشد و اگر در تیم حرفی می‌زند باید همه روی حرف او حساب کنند. کاپیتان یک تیم باید از لحاظ فنی و اخلاقی در سطح خوبی باشد.

آینده فوتبال زنان را چگونه می‌بینید؟

در حال حاضر باید ببینیم که فوتبال ما در چه شرایطی قرار دارد و چه برنامه‌هایی برای آینده خود دارد. امیدوارم که یک برنامه‌ریزی خوب و دقیق برای فوتبال زنان صورت گیرد. مخصوصا برای تیم‌های ملی و تیم های پایه. امیدوارم تکلیف کرونا هرچه زودتر مشخص شود تا ببینیم فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای برای این رشته دارد.

آیا به بازی در تیم‌های لیگ برتری ادامه می‌دهید؟

بله ادامه می‌دهم اما منتظر باشید چرا که شاید باز همه را شوکه کرده و به طور کل از فوتبال خداحافظی کردم. فعلا در لیگ بازی می‌کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیا به حرفه دیگری هم فکر کرده‌اید؟

به حرفه دیگری فکر نمی‌کنم زیرا ما فوتبال در خونمان است و به طور قطع هر حرفه دیگری هم بخواهم انتخاب کنم به فوتبال وصل می‌شود. بعد از فوتبال تنها چیزی که در ذهنم است این بوده که به سمت مربیگری در فوتبال بروم و به این موضوع همیشه فکر کرده‌ام.

حرف پایانی؟

انشاالله برای موفقیت تیم ملی هر چه زودتر برنامه‌ریزی بلند مدت انجام شود و تیم‌های پایه نیز تقویت شود و مانند دیگر کشورها در طول سال از مربی‌های خوب استفاده کرده و اردوهای مختلفی در این زمینه برگزار کنیم تا بتوانیم در آینده بازیکنان جوان و باکیفیتی در تیم ملی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :

۶ نکته مهم بازی تیم ملی ایران مقابل بوسنی

منبع : ایرنا

221535