رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استان اصفهان همواره در وضعیت هشدار و خطر کرونا قرار داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه  استان اصفهان همواره در وضعیت هشدار و خطر کرونا قرار داشته است، ادامه داد: نیاز به اجرای قوی طرح حافظان سلامت محله ها داریم که بتوانیم شیب تند شیوع کرونا را در اصفهان کاهش دهیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، طاهره چنگیز در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان ها در سه بازده شش ماه برای پذیرش بیماران کرونایی به حالت آماده باش هستند به طوری که بیمارستان هایی که هم اکنون مختص پذیرش بیماران کرونایی هستند در آخر بهمن ماه بیمارستان های دیگر جایگزین می شوند.

وی از بستری بالغ بر 1 هزار و 580 بیمار کرونایی خبر داد و افزود: در صورتی که تعداد بستری ها به 2 هزار و 500 نفر برسد مجبور به اضافه کردن دو بیمارستان دیگر به جمع بیمارستان های کرونایی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه استان اصفهان همواره در وضعیت هشدار و خطر کرونا قرار داشته است، ادامه داد: با توجه به اینکه بدنبال شیوع کرونا شاهد رشد مشاغل زیرزمینی هستیم از جمله گیم نت هایی که وارد خانه ها شده است یا منازلی که چای خانه های غیر رسمی شده اند از خود اهالی محله می خواهیم به منظور کنترل کرونا، نظارت کنند و به شماره 3113 اطلاع دهند تا از همه گیری بیشتر کرونا جلوگیری شود.

وی با اظهار اینکه امروزه محله به محله بدنبال کاهش و جلوگیری از شیوع کرونا هستیم، اضافه کرد: نظارت روی محلات حاشیه ای بیشتر و قوی تر است و تیم های نظارتی مستقر کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با اینکه تنها بخش آموزش و دانشکده ها با یک سوم ظرفیت نیروی انسانی مشغول به کار هستند، ادامه داد: مابقی بخش های اداری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چون عمدتا بهداشتی و درمانی هستند برای کنترل کرونا حتی بیش از ظرفیت مجبور به ارائه خدمت هستند.

وی در خصوص پاساژ ها و مغازه دارانی که با کرکره های نیمه باز مشغول به ارائه خدمت به مشتریان خود هستند گفت: دوستان مالیاتی بیشتر در خدمت این افراد هستند و این تنها هشداری است که میتوانیم به آنها بدهیم.

چنگیز با اظهار اینکه داروهای گیاهی بیشتر حالت تسکین دهنده دارد ، افزود: اگر مراعات ها و هشدارها جدی تر گرفته شود و بتوانیم شیب تندی بیماری کرونا را کاهش دهیم نیاز به اضافه کردن بیمارستان دیگری نیست.

وی گفت: در حال حاضر آمار بیماران بد حال کرونایی رو به افزایش است به طوری که هم اکنون 140 بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان الزهرا بستری است و 150 بیمار کرونایی دیگر در لیست انتظار برای بستری در بخش آی سی یو قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت خطرناک شیوع بیماری در استان و اعمال محددیت های جدید، خاطرنشان کرد: اولین درخواست ما این است که شاید این فرصت آخرین فرصت ما باشد تا ضربه ای کاری به اپیدمی وارد کنیم و بتوانیم از این بحران بیرون بیایم، از این رو از همه می خواهم با جدیت پروتکل ها و محدودیت ها را مورد توجه قرار دهند.

چنگیز افزود: اصناف در این میان باید تا حد امکان همراهی کرده و همه باهم در جهت کاهش ترددها تلاش کنیم. اصنافی که به صورت نیمه باز فعالیت می کنند ضمن اینکه ضربه ای در انتقال بیشتر کرونا هستند، بعدا با اداره مالیات روبه رو خواهند شد.

وی تاکید کرد: مکمل کاهش فعالیت اصناف باید کاهش دورهمی های خانوادگی باشد. تعطیلی اصناف نه به دلیل زیان آور بودن آنها بلکه برای کاهش ترددها و تجمعات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا حد امکان تجمعات را به حداقل رسانده، رفت و آمدهای غیر ضرور را حذف و تا حد ممکن پروتکل ها را رعایت کنند.

چنگیز با تاکید براینکه برگزاری مراسم را در این شرایط باید کاهش دهیم، گفت: می توان شاد بود و دور هم جمع نشد. اکنون شرایط اصلا خوب نیست و دورهمی ها در شرایط حال حاضر بسیار خطرناک است. مهم است در کنار کاهش فعالیت اصناف، تجمع و دورهمی های خانوادگی به حداقل برسد یا کامل حذف شود.

221330