معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد:

ابتلای 15 کودک در اصفهان به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بستری شدن 15 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان تخصصی کودکان خبر داد و افزود: هم اکنون 5 نفر از کودکان در بخش آی سی یو بستری هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، کمال حیدری در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر 76 هزار بازدید از واحد های صنعتی و صنفی صورت گرفته است که 9 هزار ارجاع به مراجع قضایی بوده است و 130 هزار تا پلمب شده است.

وی با اظهار اینکه در مهرماه بالغ بر 70 درصد رعایت پروتکل های بهداشتی را در ادارات بر اساس چک لیست ها داشتیم که این امر امروزه در ادارات به 90 درصد رسیده است، ادامه داد: هم اکنون وضعیت استفاده از ماسک به حد مطلوب رسیده است اما در حوزه فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: بیشترین رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در مبارکه و نطنز داریم.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان را 87 درصد بر اساس چک لیست ها عنوان کرد و افزود: میزان واقعی رعایت ها بین مردم بسیار کمتر است.

حیدری توضیح داد: بالغ بر 264 هزار بازدید روی مواد غذایی صورت گرفته است و از این تعداد 7 هزار و 600 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و بالغ بر 3 هزار و 270 پلمب شده است.

وی از بستری 15 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان تخصصی کودکان خبر داد و افزود: هم اکنون 5 نفر از کودکان در بخش آی سی یو بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خوشبختانه امروز فرهنگ استفاده از ماسک بالا رفته است و هم اکنون بالغ بر 90 درصد کارمندان ماسک می زنند اما فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود.

حیدری از آغاز اجرای طرح« حافظان سلامت محله‌ها» در این استان از هفته جاری با همکاری سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) خبر داد و گفت: این طرح با هدف غربالگری و شناسایی زوددهنگام مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان درباره فعالیت حافظان سلامت محله ها زودتر از سایر استان ها اقدام کرد و این طرح ابتکاری از اواسط مهر در این خطه کلید خورد و اکنون در قالب طرح ملی شهید سردار سلیمانی اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به گذشت حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام افراد دارای علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است تا جلوی از دست رفتن فرصت طلایی در رسیدگی و درمان این افراد گرفته شود و آمار بستری و میزان مرگ و میر کاهش یابد.

عاطفه قلع ریز_استان اصفهان

221327