رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد:

سونامی دیابت در راه است/ افتتاح اولین مرکز کلینیک طب سنتی ایرانی دیابت در یزد

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: چون با یک نسل چاق و بی‌تحرک روبه‌رو هستیم ممکن است در آینده ای نه چندان دور شاهد یک سونامی دیابت باشیم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید محمدرضا آقایی میبدی که به مناسبت هفته ملی دیابت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود با اشاره به برگزاری برنامه‌های این هفته به‌صورت مجازی گفت: امسال به دلیل وجود بیماری کرونا برنامه‌های هفته ملی دیابت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد ادامه داد: در این هفته خط آنلاین مشاوره و آموزش دیابت با عنوان "دیابت سلام" با شماره تماس 3728332 در استان راه‌اندازی شده و هم استانی های عزیز می‌توانند با تماس با این شماره آموزش‌های لازم را در خصوص دیابت از طریق مشاورین ما دریافت کنند.

آقایی با اشاره به ضرورت آموزش به افراد ارائه دهنده خدمت به جامعه دیابتی استان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای در استان یزد برای تربیت پرستار مشاور و پرستار مراقب به امضا خواهد رسید که در آن پرستاران آموزش‌ها را دریافت خواهند کرد و در مراکز مختلف فعالیت‌های لازم را انجام خواهند داد.

افزایش نگران کننده دیابت حاملگی در استان یزد

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان افزایش نگران کننده دیابت حاملگی در استان ابراز داشت: متأسفانه دیابت حاملگی در استان یزد رشد بالایی داشته که این موضوع بسیارخطرناک بوده و خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله دقت نظر داشته باشند.

وی از وجود یکصد هزار دیابتی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: بیماران دیابتی در کنار استفاده از دارو باید تحرک بدنی، ورزش، تغذیه صحیح و سالم، خودمراقبتی، بهداشت و روان نیز داشته باشند تا بتوانند با کنترل آن زندگی معمول خود را ادامه دهند.

راه‌اندازی مرکز مشاوره و تحرک بدنی یزد در آینده نزدیک

آقایی میبدی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره و تحرک بدنی در استان یزد در آینده نزدیک اظهار داشت: با همکاری هیئت پزشکی استان، هیئت ورزشی یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مجموعه ورزشی رفاهی کارگران استان، مرکزی با عنوان مشاوره و تحرک بدنی راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان، مشاوره و نسخه ورزشی را در این مرکز دریافت کنند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با بیان اینکه چون با یک نسل چاق و بی‌تحرک روبه‌رو هستیم ممکن است در آینده ای نه چندان دور شاهد یک سونامی دیابت باشیم، گفت: آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از افزایش آمار دانش آموزان چاق، اجرای طرح کوچ را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه اضافه کرد: 50 درصد دیابتی‌ها هیچ علامتی ندارند بنابراین شهروندان با مشاهده علامت های ابتلا به دیابت اصلا هراسی به دل راه ندهند و به مراکز سلامت جامعه مراجعه کرده تا بتوانند اگر دچار دیابت شدند آن را درمان کنند.

آقایی میبدی تاکید کرد: افرادی که دارای بیماری دیابت هستند باید با نظر پزشک نسبت به استفاده از داروها اقدام کنند.

افتتاح اولین مرکز کلینیک طب سنتی ایرانی دیابت در یزد

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در پایان از افتتاح اولین مرکز کلینیک طب سنتی ایرانی دیابت در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این کلینیک از امروز به‌صورت تمام‌وقت در استان فعالیت می‌کند و خدمات مشاوره‌ای تغذیه و روانشناسی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

221192

مطالب مرتبط