رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

افزایش دو برابری بیماران کرونایی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش دو برابر بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: به همین منظور دو مرکز غربالگری افتتاح خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسوناز کاشان، علیرضا مروجی در سفر وزیر بهداشت به اصفهان در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: به علت شیوع بالای کرونا در کاشان مجبور شدیم که یک سالن ورزشی را برای درمان ای بیماران تجهیز کردیم.

وی بیان داشت: نانوایی ها ومراکز خصوصی کمترین پروتکل های بهداشتی را در ارائه دهندگان خدمت و پیش خوان های دولت و پایانه های مسافربری نیز کمترین پروتکل های بهداشتی را در خدمت گیرندگان رعایت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در مطب ها و بانک ها شاهد رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد مبتلایان کاشان و آران و بیدگل را زنان تشکیل می‌دهد افزود: بر اساس بررسی‌های ما اکنون انتقال ویروس کرونا فقط بخاطر اجتماعات نیست، بلکه انتشار در خانواده‌ها رُخ می‌دهد، برای مثال گاهی اتفاق افتاده که یک خانواده گرفتار بیماری و سپس همگی بستری شده اند.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی کاشان با بیان اینکه بیشتر بیماران منطقه را سنین بین ۱۸ تا ۵۹ تشکیل می‌دهند گفت: آمار مبتلایان بالای ۶۰ سال هم در بین مبتلایان زیاد دیده می شود.

مروجی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در آبان بطور تقریبی با مهر تقریبا یکی است، گفت: اکنون مراحل ترخیص بیماران با دقت و سرعت بالاتری انجام می‌گیرد و سعی شده است مدت زمان نمونه گیری و آزمایش افزایش پیدا کند.

وی به افتتاح ۲ مرکز غربالگری در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: بیمارستان های منطقه در حال تکمیل است و در صورت افزایش مبتلایان از ظرفیت سالن ورزشی زیر نظر دانشگاه بهره خواهیم برد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

عاطفه قلع ریز_استان اصفهان

220871