زور حقوقی‌های متخلف بیشتر از نهادهای ناظر بازار سرمایه است

عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس گفت: بسیاری از حقوقی‌های متخلفی که در بازار سرمایه سوداگری کرده و موجب اختلال در اقتصاد شده‌اند، در هیئت مدیره سازمان‌ها نفوذ دارند و اجازه تهیه و ارسال گزارش تخلفاتشان را به سازمان بورس نمی‌دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن علیزاده با اشاره به ارسال نامه خود به قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای معرفی سهامداران حقوقی متخلفی که به‌خلاف قانون، بازارگردانی نکرده‌اند به مجلس گفت: علی‌الرغم قید فوریت در این نامه که بیش از یک ماه از زمان ارسال آن می‌گذرد و نظر به ضرورت شناسایی حقوقی‌های متخلف در بازار سرمایه، متأسفانه تا به امروز پاسخی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به ما ارائه نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا روز شنبه نامه دیگری به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کردم و در آن خواستار اعلام اسامی حقوقی‌های متخلفی که بازارگردانی نکرده بودند، شدم تا مجلس بتواند این اسامی را طی گزارشی به قوه قضاییه ارسال کند.

علیزاده تأکید کرد: بسیاری از حقوقی‌های متخلفی که در بازار سرمایه سوداگری کرده و موجب اختلال در اقتصاد شده‌اند، در هیئت مدیره سازمان‌ها نفوذ دارند و در این راستا اجازه تهیه و ارسال این گزارش را به سازمان بورس و اوراق بهادار نمی‌دهند.

به گزارش خانه ملت، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس اظهار کرد: مطمئناً ما به‌عنوان نمایندگان مردم وظیفه حفظ و صیانت از سرمایه‌های مردم را به‌عهده داریم و این موضوع را دنبال می‌کنیم تا متخلفان به سزای عمل خود برسند.

منبع: تسنیم

220828