امام جمعه سنندج:

50 درصد از علما و روحانیون کردستان مستاجرند

امام جمعه سنندج گفت: 50 درصد علما و روحانیون در استان کردستان فاقد مسکن هستند و نیاز به توجه در موضوع معیشت دارند.

به گزارش سایت خبری پرسون ازکردستان، ماموستا فایق رستمی امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با مدرسین و کارکنان مدرسه علوم دینی خواهر حضرت خدیجه(س) که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علما و روحانیون همواره مدافع نظام بوده‌ و هرگز سنگر حراست از ارزش‌های انقلاب را رها نکرده‌اند.

امام جمعه سنندج گفت: همه مراکز علوم دینی از لحاظ بودجه و زیرساخت‌ها مشکلاتی دارند که باید در راستای رفع آن اهتمام شود.

ماموستا رستمی افزود: مودت، وحدت، برادری، ارتقای بصیرت‌افزایی و تربیت انسان‌های علمی در مراکز علوم دینی محقق می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمان ستم شاهی خواهران امکان تحصیل در مدارس علومی دینی را نداشتند اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این ظرفیت به نحو شایسته برای بانوان ما فراهم شده که جای شکرگذاری دارد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: شرایط زندگی علما، روحانیون و طلاب سخت است و در این شرایط حساس باید به این موضوع توجه شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وظایف علما بعد از پیامبران الهی و اصحاب رسول خدا بسیار مهم است؛در طول تاریخ این علما بوده‌اند که جامعه را به مسائل دینی و دوری از منکرات دعوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن به نقش مهم علما در هدایت جامعه در آیات مختلف اشاره می کند، گفت: وظایف علما بسیار سنگین است، روحانی دکتر روح و جسم انسان است.

وی افزود: در طول تاریخ روحانیون همواره محور آشنایی با دین خدا و ایجاد اخوت و برادری بین مسلمانان بوده اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علما قدرت تاثیرگذار جامعه هستند و مردم را به سمت زندگی شرافتمندانه و به دور از آسیب و آلودگی هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیماری‌های روحی و روانی با آیات و احادیث التیام می‌یابد و نقش علما در درمان این بیماری‌ها بسیار تعیین کننده است.

این عالم اهل سنت به برخی مشکلات اقتصادی جامعه روحانیون هم اشاره کرد و افزود: 50 درصد علما و روحانیون در استان کردستان فاقد مسکن هستند و نیاز به توجه در موضوع معیشت دارند.

ماموستا رستمی در پایان سخنان خود عنوان کرد: با وجود تمام توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان و مشکلات اقتصادی، جامعه روحانیون و علما و طلاب استان کردستان هرگز سنگر وحدت، ارشاد و هدایت را ترک نکرده و در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام پیش قدم بوده‌اند.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

220803