رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

دورهمی‌های خانوادگی به قتلگاه مردم تبدیل شده است/ مراسم عروسی و عزا عامل اوج‌گیری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دورهمی‌های خانوادگی را به منزله قتلگاه توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا باید از تجمع و دورهمی های خانوادگی خودداری کرد زیرا برگزاری این‌گونه دورهمی‌های خانوادگی به منزله قتلگاه است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در شرایط کنونی بدترین پیک شیوع ویروس کرونا را در کشور داریم و به طور متوسط روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست می‌دهند.

محمدرضا نیکبخت با حضور در برنامه ویژه خبری شبکه افلاک، دورهمی‌های خانوادگی را به منزله قتلگاه توصیف کرد و گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا باید از تجمع و دورهمی های خانوادگی خودداری کرد زیرا برگزاری این‌گونه دورهمی‌های خانوادگی به منزله قتلگاه است.

وی با اعلام این که بیشتر نمونه‌های تستی که از مراجعه کنندگان می‌گیریم مثبت است، افزود: دلیل این امر برگزاری عروسی و مراسم تشییع‌جنازه است و این نشان می‌دهد که هنوز بیماری را در استان جدی نگرفته‌اند.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در استان برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا جرم محسوب و قوه قضائیه با جدیت با برگزارکنندگان این‌گونه مراسمات برخورد می‌کند.

نیکبخت با عنوان اینکه تعداد مبتلایان روز به روز بیشترمی شود، گفت: ویروس کرونا تغییر ژنتیکی داده و خطرناک‌تر شده و علاوه بر افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، جوانان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند لذا همه باید سعی کنند جز در موارد بسیار ضروری از منزل خارج نشوند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌های استان تکمیل است و اگر مردم رعایت نکنند دیگر جایی برای بستری مبتلایان به کرونا نداریم.

وی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های اصلی شهرهای استان را در اختیار بیماران کرونا قرار داده‌ایم، غیر از این‌ها بیمارستان تأمین اجتماعی، بیمارستان خصوصی شفا و… در اختیار این بیماران قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵ شهرستان پل‌دختر، کوهدشت، دلفان، الیگودرز و دورود استان لرستان را در شرایط فوق قرمز و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی همچنین افزود: متأسفانه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت بین ۱۰ تا ۱۴ نفر فوتی به علت بیماری کرونا در استان داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار تست کرونا در این استان انجام شده که از این تعداد حدود ۴۵ هزار مورد مثبت بوده است.

بیرانوند- استان لرستان

210327