فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

بخشش دو برابری جریمه و امکان تقسیط موتورهای توقیفی

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از امروز (۱۸ آبان ‌ماه) به مدت دو ماه طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها از پارکینگ آغاز شده و بخشش دو برابری جریمه‌ها و امکان تقسیط موتورهای توقیفی وجود دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سردار رحیم جهانبخش در رابطه با ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌های استان، اظهار کرد: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها در راستای جلوگیری از انباشت موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی در پارکینگ‌ها اجرا شد و تسهیلاتی نیز برای ترخیص در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها از پارکینگ از امروز (۱۸ آبان‌ماه) آغاز شده و تا ۱۸ دی‌ماه به مدت دو ماه ادامه دارد، افزود: همه موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها به غیر از موتورسیکلت‌های دارای دستور قضایی شامل طرح مذکور است.

این مسئول با بیان اینکه موتورسیکلت‌های رسوبی که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده‌اند نیز شامل طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها از پارکینگ می‌شوند، تصریح کرد: مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها (افرادی که مالک موتورسیکلت نبودند اما به شکل قانونی از این وسیله نقلیه استفاده می‌کردند) نیز برای ترخیص به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و مدارک لازم را ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه راستی‌آزمایی مدارک در پارکینگ‌ها انجام خواهد شد که بر اساس این طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها برابر نرخ‌های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام می‌شود، ادامه داد: بر اساس طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها از پارکینگ، جریمه دو برابری موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی بخشیده شده و امکان تقسیط جرایم برای مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها فراهم شده است.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه بنا بر طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌ها از پارکینگ فقط اصل جریمه پرداخت می‌شود و می‌توانند برای پرداخت جریمه از شیوه پرداخت اقساطی یک‌ساله استفاده کنند، اظهار کرد: گفتنی است اگر مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها از این طرح دو ماهه استفاده نکرده و نسبت به ترخیص اقدام نکنند به منزله موتورهای بدون صاحب محسوب شده و موتورسیکلت‌ها، فروخته شده و مبلغ آن طی شش ماه قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت‌المال هزینه خواهد شد.

منبع: ایسنا

209954