نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

نیازمند برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی هستیم

امام جمعه ایلام گفت: در جنگ اقتصادی مثل جنگ نظامی نیاز به دادگاه ویژه اقتصادی است تا با اخلال گران و نفوذی ‌های عامل دشمن قاطعانه برخورد کند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ به نقل از پایگاه خبری دفتر امام جمعه ایلام، حجت الاسلام «اله‌نور کریمی‌تبار» با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که برای برون رفت از مشکلات موجود توصیه به استغفار و دعا داشتند، اظهار کرد: رفتار ما در سرنوشت ما تاثیر دارد و می‌تواند وضع موجود را تغییر دهد. مثلا برای مقابله با ویروس کرونا علاوه بر پیشگیری و درمان عوامل معنوی مثل استغفار، دعا و صدقه تأثیر گذار است.

وی با اشاره به سخن امام رضا (ع) برای پیروزی بر مشکلات به شیعیان خود می فرمود: از دعا که سلاح پیامبران است استفاده کنید افزود: ذکر یونسیه نیز« لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ‌» تأثیر فوق العاده ای در این راستا دارد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر رهنمود مقام معظم رهبری که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا با رفت‌ و آمد ‌اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند، ادامه داد : مخاطب آن هم کارگزاران نظام‌اند که راهبرد آمریکا در برابر ما ثابت می‌باشد، آنان دنبال براندازی یا تغییر رویکرد جمهوری اسلامی هستند هرچند با تغییر افراد ممکن است تاکتیک‌ها متفاوت باشد لذا برخی تصور نکنند در آینده با مذاکره می‌توانند مشکلی را حل کنند. همچنین مخاطب امریکائی‌ها می‌باشد که بدانند با تغییر رئیس جمهور آنان راهبرد ما در برابر شان تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در برابر گرانی لجام گسیخته لازم است دولت به نقش حاکمیتی خود عمل کند و ستاد تنظیم بازار گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و مثل جنگ نظامی که دادگاه ویژه برخورد با مجرمان نظامی دارد، نیاز به دادگاه ویژه اقتصادی قاطع داریم تا با اخلالگران اقتصادی و نفوذی‌ های عامل دشمن قاطعانه برخورد کند.

209813