رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

سه میلیون راس دام استان مرکزی ایمن‌سازی شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت سه میلیون راس دام در این استان امسال علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام، واکسینه و ایمن‌سازی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سعید رحیمی افزود: این دام‌ها علیه بیماری‌هایی چون تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا، طاعون نشخوارکنندگان کوچک( ppr ) و تب مالت ایمن‌سازی شدند.

وی ادامه داد: ۲۲۱ هزار و ۴۴۵ راس از این دام‌ها در راستای پیشگیری از سرایت بیماری تب مالت به جمعیت انسانی علیه این بیماری ایمن‌سازی شدند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزمایش بروسلوز نیز در این مدت بر روی ۱۳ هزار و۷۰ راس دام سنگین در دامداری‌های استان انجام و ۱۵ راس گاو مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه تولید حذف شد.

رحیمی یادآور شد: ۵۶۲ هزار ۶۶۷ راس دام سبک و سنگین نیز امسال علیه بیماری تب برفکی و ۵۴۲ هزار و ۳۹۳ راس علیه بیماری نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.

وی گفت: ۲۵ هزار و ۳۶۷ مورد تست سل امسال برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۱۳ راس دام مبتلا به بیماری سل با انجام این آزمایش‌ها شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رحیمی ادامه داد: ۸۱۸ مورد تست مشمشه نیز با هدف پیشگیری از این بیماری در مزارع نگهداری و پرورش اسب استان انجام شد که موردی از این بیماری در سطح استان مشاهده نشده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است

209772

مطالب مرتبط