نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از بخش دام، کم‌کاری چندین ساله را جبران می‌کند

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش دام در شهرستان خدابنده نیازمند همکاری و حمایت جدی مسئولان ذی‌ربط استانی است که با انجام این طرح، کم‌کاری‌های موجود در سال‌های گذشته جبران خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سید البرز حسینی در جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش دام که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران پروژه ۱۰۰ هزار راس دام باید حوزه شهرستان خدابنده را به خوبی بشناسند تا با اطمینان در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: بخشی از تصمیمات این طرح باید در وزارتخانه‌های مختلف صحبت شود، زیرا سپردن این سرمایه‌گذار به ادارات شهرستان یک اشتباه استراتژیک بود که فقط سبب از دست رفتن وقت شده است.

وی با بیان اینکه تامین علوفه برای دام‌ها و تامین آب دو مشکل موجود در پروژه است که نیازمند تصمیم‌گیری در سطوح بالاتر مدیریتی است، افزود: باید راهکارهای مختلفی برای رفع موانع موجود در پروژه سرمایه‌گذاری در بخش دام اندیشیده شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم شهرستان خدابنده از لحاظ صنعت و مسائل سرمایه‌گذاری بی‌بهره‌اند، تصریح کرد: در خصوص حل مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش دام سه جلسه در مجلس شورای اسلامی و دو جلسه در وزارت جهادکشاورزی و سرمایه‌گذاران نیز در چندین جلسه در وزارت نیرو، زوایای مختلف طرح را بازنگری کرده و با پتانسیل موجود در مجلس شورای اسلامی، طرح به چهار فاز تقسیم شد.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بر اساس تصمیم‌ مسئولان ذی‌ربط کشوری، ابتدا برای تامین آب، ۱۵ لیتر در ثانیه در قالب حوزه صنعت با عنوان شهرک صنعتی اختصاص می‌دهند و برای سایر جزئیات نیز قول همکاری داده شده است.

حسینی با بیان اینکه اکنون سرمایه‌گذاری در بخش دام نیازمند همت درون استانی است، اظهار کرد: با توجه به ذخایر زیرزمینی آب و شرایط موجود در شهرستان خدابنده و پتانسیل‌های شهر قیدار تفاهم‌هایی برای تامین ادامه میزان آب مورد نیاز در طرح ۱۰۰ هزار راس دام صورت گرفته که تصفیه‌خانه شهر قیدار نیز در دل این طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح سرمایه‌گذاری در بخش دام بخشی از سیستم استان را تکان خواهد داد، خاطرنشان کرد: اکنون کشور حدود یک میلیون تن گوشت قرمز نیاز دارد که ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تن از سایر کشورها وارد می‌شود و این طرح می‌تواند کمک شایانی به تامین گوشت مورد نیاز کشور کند که در این راستا نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مسئولان استانی ذی‌ربط هستیم تا با انجام این طرح آنچه ‌که در استان زنجان و در طول سال‌های گذشته کم‌کاری شده، جبران شود.

209720