رئیس نظام پرستاری استان همدان:

اولین شهید مدافع سلامت همدان آسمانی شد

رئیس نظام پرستاری استان همدان از شهادت اولین مدافع سلامت همدان خبر داد و گفت: این بهیار پس از یک هفته تحمل بیماری، شب گذشته آسمانی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ هادی زرینی رئیس نظام پرستاری همدان گفت: سید زهرا موسوی ارفع، بهیار بیمارستان سینا پس از ابتلا به ویروس کرونا و تحمل یک هفته بیماری، شب گذشته آسمانی و نامش به عنوان اولین شهید سلامت استان ماندگار شد.

وی افزود: این شهیده، بهیار بیمارستان سینا شهر همدان بود که حدود ۴۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه خدمت در جامعه پرستاری استان را داشت.

رئیس نظام پرستاری استان همدان اضافه کرد: این بهیار حدود یک هفته پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود؛ پس از یک هفته تحمل مصائب این بیماری شب گذشته جان باخت و این نخستین مدافع سلامت شهید این استان است.

زرینی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: شیفت های مستمر و شب نخوابی پرستاران موجب کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن آنها شده و با وجود مراقبت ها و رعایت اصول بهداشت فردی اما بدن آنها در برابر ویروس ضعیف و آسیب پذیر است.

وی اضافه کرد: خستگی روحی و روانی ناشی از بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی و افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا موجب رشد ابتلای پرستاران به ویروس کرونا شده است.

رئیس نظام پرستاری همدان گفت: چهار هزار و ۸۷۰ نفر در گروه پرستاری شامل پرستار، اتاق عمل، بیهوشی، فوریت های پزشکی و بهیار مشغول به فعالیت هستند و از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۸۳۴ تن به این بیماری مبتلا شدند.

زرینی ادامه داد: شمار زیادی از پرستاران مبتلا به کرونا با طی زمان درمان دوباره بر سر کار بازگشتند و هیچیک در شرایط بستری و بدحال نیستند.

منبع: ایرنا

209695