فرصت اشتغال‌زایی در۲۶۰ شغل جدید در بخش کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در ۸ ماه نخست امسال ۲۶۵ فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ مهدی همتی تصریح کرد: سهمیه ۲۵۸ نفری ابلاغی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان تا کنون به طور کامل محقق شده است. به گفته وی، از تمامی اشتغال‌های جدید ایجادشده ۷۴ فرصت شغلی دائم و ۱۹۱ فرصت شغلی موقت است.
این مقام مسئول اظهار کرد: زیر بخش باغبانی با ۱۰۸ فرصت شغلی جدید رکورددار اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی این شهرستان است و زیر بخش امور دام، زنبورعسل و شیلات با ۴۹ فرصت شغلی جدید در مرتبه بعدی قرار دارد.
همتی با بیان این‌که ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه‌دار از اهداف مدنظر جهادکشاورزی است، افزود: در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی ۲۹ فرصت شغلی دائمی ایجاد شده است که در این بخش از بالاترین رکورد برخوردار است.
وی از حوزه‌های زراعت، آب و خاک، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌ عنوان دیگر زیر بخش‌های کشاورزی اشتغال‌زا یاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که اشتغال و درآمدزایی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه بخش کشاورزی است، اظهار کرد: اراضی حاصلخیز قیروکارزین ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغال‌زایی دارد که باید از این توانمندی به نحو مطلوب استفاده شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع کشاورزی نظیر سردخانه، درجه‌بندی و بسته‌بندی گفت: در صورت ایجاد صنایع در بخش کشاورزی قطعاً شاهد جهش در حوزه اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای این شهرستان خواهیم بود.
قیروکارزین با جمعیت بیش از ۷۰ هزارنفری و اشتغال غالب مردم در بخش کشاورزی یا بخش‌های مرتبط و وابسته به کشاورزی، در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

نوا نیکو - استان فارس

209675

مطالب مرتبط