به مناسبت ۱۷ ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص)

وحدت بین مسلمانان اقتدار اسلام است

فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی ره، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است

سایت خبری پرسون، وحدت از جمله مبادی حفظ ارزش های هر جامعه ای است که می تواند باعث اقتدار بیشتر آن جامعه شود. دین اسلام به عنوان کامل ترین ادیان همواره بر حفظ انسانیت، انسجام بین مسلمانان و رفع مشکلات آنها تاکید دارد و پیامبر اسلام(ص) به عنوان پیامبر مهربانی ها نیز همواره بر حفظ انسجام بین مسلمانان تاکید داشته اند.
از این رو فاصله بین میلاد پیامبر اکرم (ص)به روایت اهل سنت تا میلاد ایشان به نقل از شیعیان هفته وحدت نامگذاری شده است.
هدف از نامگذاری هفته وحدت تاکید بر اشتراکات فراوان بین اهل سنت و شیعیان است تا بار دیگر بر ایجاد انسجام و وحدت بین تمامی مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت تاکید کند.
چرا که دشمنان اسلام همواره سعی بر تفرقه افکنی بین مسلمانان داشته اند و دلیل این امر نیز این است که با اتحاد بین شیعه و اهل سنت بسیاری از مشکلات جهان اسلام رفع خواهد شد و نعمتهای بسیاری نصیب مسلمانان خواهد شد و آنها در دنیا بسیار میتوانند برای رفع مشکلات بشریت اقدام کنند.
هفته وحدت برای افزایش اقتدار مسلمانان و رسیدگی به امور آنها نامگذاری شده است تا مسلمانان با یادآوری وحدت بین شیعه و اهل سنت بر توطئه های دشمنان جهان اسلام که از بیم اقتدار روزافزون مسلمانان هر روز نقشه ای جدید ارائه میدهند فائق آیند و اقتدار اسلام و مسلمانان را در دنیا بیش از پیش ماندگار کنند.
اهانت اخیر فرانسوی ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)نشان از ضعف دنیای جهل و نادانی غرب نسبت به دین اسلام دارد و همین خود سند محکمی دال بر ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت دارد.
دنیای غرب بارها و بارها سعی بر به زوال کشیدن دین اسلام داشت که از جمله آن میتوان به ایجاد گروهک تروریستی داعش با نام جعلی اسلام در منطقه اشاره کرد که در این راه نیز ناکام ماند، البته داعش قرار بود سپری برای حفظ رژیم صهیونستی باشد تا باعث عدم اتحاد شیعه و اهل سنت شود.
اتفاقات رخ داده پیرامون جهان اسلام برخلاف آداب و اصول دین اسلام بوده است در حالی که دین اسلام دین مروت، دوستی، اتحاد و گذشت است که باید دوستداران آن حضرت از هر راه و روشی محبت و حقیقت اسلام ناب محمدی را در درجه اول بین شیعه و اهل سنت و درجه دوم بین دیگر ادیان معرفی کنند تا به هدف اصلی اسلام ناب محمدی همان یک صدا شدن برای ستایش پروردگار و حذف ظلم و کفر در جهان نزدیک شویم.

نویسنده : رضا براتی

209570