وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ریل گذاری خط آهن همدان- سنندج از امروز آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ریل گذاری خط آهن همدان - سنندج خبر داد و گفت: این ریل گذاری ۶۵ کیلومتری از سمت همدان آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ محمد اسلامی, وزیر راه و شهرسازی در مراسم ریل گذاری خط راه آهن همدان _سنندج در جمع خبرنگاران گفت: این طرح تا پایان سال آینده تکمیل و قطار مسیر همدان به سنندج روی ریل می رود.

وی افزود: ریل‌گذاری مکانیزه ۶۵ کیلومتر از خط‌آهن همدان-سنندج از سمت همدان، امروز دوشنبه ۱۲ آبان آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی با کشورهای غربی شود ساخت راه‌آهن همدان - سنندج اهمیت ویژه ای دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: مسیر راه‌آهن همدان - سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از راه‌آهن تهران - همدان - سنندج است که مرکز استان‌های همدان و کردستان را به هم مرتبط می کند.

وی یادآور شد: ۴۸ کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان و ۱۰۲ کیلومتر آن در استان کردستان است.

داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: مسیر راه‌آهن همدان-سنندج از ایستگاه راه‌آهن همدان منشعب می‌شود و با عبور از حوالی شهر‌های بهار، لالجین، صالح‌آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات ریل‌گذاری مکانیزه این خط ریلی که از طریق جرثقیل مکانیکی انجام می‌شود، از نزدیک ایستگاه همدان آغاز می‌شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با تأمین مصالح روسازی داخلی کشور که همان ریل ملی است، ادامه ریل‌گذاری این مسیر را به صورت مداوم و سریع انجام دهیم و بلافاصله پس از زیرسازی، روسازی هم انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح از ریل تولید ملی استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: در این خط ریلی ۲۹۶ هزار قطعه تراورس مصرف شده است و پیش‌بینی می‌شود، برای این خط ریلی ۲۱ هزار تن ریل لازم داشته باشیم.

209496

مطالب مرتبط