زارعی رئیس شورای اسلامی نسیم شهرخبر داد:

ساخت و ساز بی رویه به بهانه درآمد خیانت به حقوق شهروندان

رئیس شورای اسلامی نسیم شهر گفت: شهردار نسیم شهر به بهانه ی درآمد و تامین بودجه روال نادرستی را در دستور کار خود قرار داده که خلاف قانون است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ حسن زارعی با انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه ساخت طبقات غیرمجاز و ارائه فیش به سازندگان افزود: ارائه فیش جهت احداث طبقات غیر مجاز و بعض مواقع در معابر فرعی که به هیچ وجه ظرفیت تراکم سازی را ندارد برای ما قابل قبول نیست و در این راستا سکوت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبات مردم و حقوق شهروندان به مجموعه مدیریت شهری تذکر می دهیم که ضمن دست برداشتن از این روال غلط نسبت به رعایت قانون و مقررات وفق طرح تفصیلی و با توجه به ظرفیت شهر اقدام نمایند.

زارعی افزود: در پی نظارت های میدانی و گزارش های مردمی شاهد تخلفات گسترده در ساخت و ساز و دیوارکشی های غیر مجاز هستیم و لذا در صورتی که شهردار توانایی کنترل و نظارت نداشته باشد حتما از طرق قانونی که وظایف ذاتی شورا بر ما تکلیف کرده برخورد خواهیم نمود.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: شهر فروشی به بهانه ی کسب درآمد جایز نیست آن هم با اصراف و هزینه کردهای نامتعارف در امور جاری مثل پرداخت حقوق و اضافه کاری به کارکنانی که حضور فیزیکی در محل کار خود نداشته اند.

زارعی ادامه داد: عوارض ساختمان های غیر مجاز در سال های آتی بیشتر بر شهروندان ملموس خواهد شد چرا که سرانه های شهر نسیم شهر محدود و گنجایش جمعیت پذیری بیشتر را ندارد حال چگونه با بی برنامگی و عدم توجه به طرح های پیش بینی شده همانند طرح تفصیلی این اجازه را بر خود می دهند که در کاربری‌های غیر مسکونی و در سرانه های خدماتی، فضای سبز، ورزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و ... مجوز احداث ساختمان های مسکونی آنهم با تراکم و سطح اشغال غیر مجاز را می‌دهند.

وی گفت: کسانی که تا امروز در حذف سرانه ها بصورت غیر قانونی و ناعادلانه دخیل بوده و هستند در هر مقامی باید پاسخگوی مردم و مسوولان نظارتی باشند نمی شود که خطا کنی و فراموش کنند، ما در راستای حمایت از شهردار بومی خواستیم کادر سازی در نیروی انسانی کرده باشیم که تیرمان به خطا رفت.

حذف پارکینگ در این شهر از خطاهای نابخشودنی است که اگر مسوولان هم توان مجازات نداشته باشند حتما خداوند متعال سزای اعمال خطاکاران را خواهد داد، مردم هم تکالیفی دارند در برخورد با افراد متخلف که گزارش ها و مشاهدات خود را به ما منعکس کنند.

منبع: مهر

209442

مطالب مرتبط