نایب رئیس مجلس:

رئیس جمهور کوته فکر فرانسه باید پاسخ توهین به پیامبر را بدهد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات، تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست.

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در آغاز جلسه علنی امروز- یکشنبه- با تبریک میلاد حضرت رسول الله (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت: حضرت امام در تدبیری ایام میلاد حضرت رسول را هفته وحدت نامیدند تا با دسیسه‌های دشمنان اسلام مقابله شود.

وی با بیان اینکه هفته وحدت بهترین فرصت در تبیین سیره نبوی برای جوامع بشریت است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس وظیفه دارد با تهیه طرح‌هایی در حمایت از نشر سیره اساسی پیامبر رحمت، به گسترش دهنده سیره رسول الله و علوم نظری امام جعفر صادق(ع) باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه هدف مهم انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ اسلام ناب نیست، خاطر نشان کرد: در زمینه وحدت امام روح الله می فرمایند: ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم، واحد هستیم مسلمان و برادر هستیم. اگر کسی کلامی بگوید باعث تفرقه بین مسلمانان شود بدانید که جاهل است. قضیه شیعه و سنی در کار نیست و همه باهم برادر هستیم. در کلام رهبر انقلاب نیز آمده است آن کسی که تفرقه بین شیعه و سنی را سر می دهد مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند.

نایب رئیس مجلس بیان داشت: خوشبختانه اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان جوهر و گوهر قانون اساسی در قالب اولی الامر مورد تایید مذاهب اسلامی است و اهل سنت اطاعت و تبعیت از عوامل و نواهی رهبری را بر خود فرض دانسته و در جنگ تحمیلی ۲۳ هزار شهید اهل سنت در دفاع از حریم ایران و اسلام تقدیم انقلاب نمودند.

وی در واکنش به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در توهین به پیامبر رحمت بیان داشت: رسانه‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر حامیان آنها برای مقابله با اسلام ناب و ممانعت از استقلال جوانان اروپا و گرایش به دین مبین اسلام با وقیحانه ترین رویکرد روی آورده اند. کشورهای غربی برای آزادی‌های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات و تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست. رئیس جمهور کوتاه فکر فرانسه باید پاسخ دهد چرا با توهین به پیامبر مردم فرانسه را در برابر همدیگر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: راهبرد استراتژی بازی دوگانه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توهین به پیامبر اعظم منحرف کردن افکار عمومی است، در حالی که کشورهای عربی در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند مقامات فرانسه در مقابل مسلمانان با توهین به پیامبر اعظم به مقامات کشورهای مرتجع عربی اطمینان خاطر می دهند که با آنان بر سر میز مذاکره بنشینند این مذاکرات ابزاری برای تدوام حاکمیت مشروعیت پوشالی رژیم اشغالگر در منطقه است.

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه امروز جهان اسلام نظاره‌گر دولتمردان فاسد است که عزت اسلامی خویش را به حراج گذاشتند و قاعده نفی سبیل را نفی کرده‌اند و سنت نبوی محمد رسول الله به فراموشی سپرده‌اند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه توهین به مقدسات اسلام نشانه آزادی بیان نیست، تصریح کرد: این گونه اقدامات نشانه برجستگی آزادگی بیان نیست بلکه نشانه ضعف دستپاچگی و سستی است که در فرهنگ لیبرالی غربی اتفاق افتاده است و از روی عصبانیت و استیصال به هر عمل ضدبشری متوسل می‌شوند.

وی بیان داشت: استکبار در مقابله با مسلمانان دست به اقدام مسائل اساسی زدند اولین راهبرد استعمار، اختلاف افکنی، پروژه مذهب سازی وپروژه توهین با هدف تقدس زدایی است. این اقدامات با برای گسترش نفوذ اسلام صورت گرفته است و سناریوی شیطانی اسلام‌ستیزی اقدامی فریبکارانه علیه پیامبر اسلام و عقلانیت بشر بیانگر ناکارآمدی های سیاست های دنیای غرب در جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش اروپاییان به دین مبین اسلام است.

نایب رئیس مجلس بیان داشت: از تریبون مجلس شورای اسلامی مهد اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی به رئیس جمهور فرانسه هشدار می‌دهیم که خود را بازیچه دست رژیم رو به زوال صهیونیستی نکند و با عذرخواهی از جهان اسلام دست از حمایت و ترویج توهین نشریات و رسانه های معاند با ارزش‌های الهی و باورهای دینی میلیاردها انسان بردارد و به سایر ادیان الهی نیز احترام بگذارد. اسلام ناب مرزها را درنوردیده و در قلوب پاک مردم موحد جهان وارد شده است و هرگز با این حیله های شما آسیبی نخواهد دید.

قاضی زاده هاشمی گفت: انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظام اسلامی در صدر اسلام و دوران کوتاه حکومت امیرالمومنین از لحاظ شرایط سیاسی جنگها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام دو وجهی همگون دارد. انقلاب عظیم پیامبر اکرم در سرزمینی شکل گرفت که رسول الله با دشمنان قدرتمند و صاحب نام، ثروت و نفوذی داشتند و اقتصاد مکه در دست آنان بود و از سه مولفه قدرت ،سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در دست داشتند و به لحاظ موازنه قدرت در شرایط عادی و روال معمول انقلاب پیامبر محکوم به شکست بود، اما به امر خدا، قدرت و نیرو و اراده در پیامبر ایجاد شد که یک تنه در مقابل تمامیت قدرت استکباری آن زمان ایستاد و به ابلاغ رسالت پرداختند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به رسالت پیامبر در مقابله با استکبار بیان داشت: مسوولین در نظام اسلامی که با وجود دستاوردهای مهم نظامی به دنبال مذاکره با دشمن می باشند. حاکمان بلاد اسلامی در شرایط ضعف تجهیزات نظامی و ابزار مادی و نیروی انسانی به لحاظ احساس ضعف در مقابل استکبار جهانی متوسل به رژیم جعلی و سست تر از خانه آنچه بود یعنی اسرائیل متوسل شدند. الگویی حکومت های الهی امروز که با دست خالی برای رسیدن به قله های پیروزی بر خدا توکل رکرد و راه نبی را ادامه داد حضرت روح الله بود.

209367