مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛

بستری 841 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، گفت: در حال حاضر ۷۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۱۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان ها منتظر تعیین تکلیف هستند و در مجموع تعداد بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۸۴۱ نفر رسید.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۱۵۳ بیمار به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

سلمانی افزود: هم چنین ۱۱۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان ها منتظر تعیین تکلیف هستند که با احتساب بیماران بستری در بخش و اورژانس بیمارستان ها، تعداد بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۸۴۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در موج اول، ۱۵ درصد بیماران بستری به اکسیژن نیاز داشتند اظهار داشت: این در حالی است که در موج سوم به ۸۵ درصد تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این مطلب که کادر درمان به شدت تحت فشار است گفت: این عزیزان که شبانه روز در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند از عدم رعایت دستورالعمل‌ها ناراحتند؛ ضمن اینکه در موج اول شیوع ویروس، بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های خیری، پای کار بودند و کادر درمان به این واسطه احساس دلگرمی می‌کرد اما در حال حاضر این حمایت‌ها و کمک‌های داوطلبانه بسیار کم‌رنگ شده است.

وی تصریح کرد: برای مهار و کنترل این بیماری همچون موج اول به همکاری هم استانی ها نیاز است، بنابراین عاجزانه از مردم می خواهیم با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با جان خود و عزیزانشان بازی نکنند و از حضور بی مورد در سطح شهر جدا پرهیز کنند و در خانه بمانند.

وی در خصوص اینکه طرح عدم پذیرش بیماران غیر بومی در استان بسیار جدی است گفت: از نظر قانونی و اخلاقی حق نداریم خدمات درمانی را از بیمار از هر قومیت، ملت و مذهبی که باشد دریغ کنیم لذا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست که مثلا بخواهیم بیماران غیربومی را پذیریش نکنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

209060

مطالب مرتبط