مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، عنوان کرد:

هویت‌گذاری دام، زیربنای توسعه صنعت دامپروری

مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان این‌که هویت‌گذاری دام مبنای توسعه صنعت دامپروری است افزود: تهیه آماردقیق و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو از مزایای طرح هویت‌گذاری دام است.

فارس – پرسون؛ صیاد جشنی در جلسه‌ای که با حضور رسولی رئیس اداره امورعشایری برگزار شد گفت: در این طرح علاوه بر تهیه آمار دقیق از دام‌ها و تسهیل برنامه‌ریزی بهداشتی، نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران نیز براساس جمعیت، پلاک‌گذاری شده در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی تامین و توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که همه دام‌های سبک این شهرستان باید هویت‌گذاری شوند، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۶هزار و ۷۴۵ راس دام سبک و ۷۰۰ راس دام سنگین در شهرستان ارسنجان هویت‌گذاری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پلاک‌های استفاده شده در طرح هویت‌گذاری دام از نوع ویژوال و به صورت ۱۵ رقمی کدگذاری شده‌اند و در شناسایی نژاد دام، جنس دام، منطقه جغرافیایی، محل نگهداری دام و سایر اطلاعات مورد نیاز به ما کمک می‌کند.

جشنی اظهار کرد: این پلاک‌ها که توسط مرکز اصلاح نژاد دام تهیه می‌شوند، برای حفظ بیشتر در گوش دام، دارای جنسی مقاوم و مجهز به بارکد هستند که توسط دستگاه بارکدخوان مخصوص، اطلاعات آن‌ها خوانده و در سیستم هویت‌گذاری دام ثبت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه که با هدف رسیدن به آمار واقعی دام، خصوصا دام سنگین تشکیل گردید دکتر حمزوی نماینده اتحادیه صنعت دامپروری، جهانگیری جاویدی نماینده اتحادیه دامداران، روح اله ابراهیمی نماینده شبکه دامپزشکی، عبدالله محمودی مسئول دفتر نظام مهندسی و خانم کریم زاده و خادمیان نماینده صندوق بیمه دام حضور داشتند.

نوا نیکو - استان فارس

208703