حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.

به گزارش پرسون؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این زمینه متوازن عمل نمی‌کند، کمااینکه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این امر درست است که وضعیت حقوق بازنشستگان باید مورد توجه قرار گیرد، اما منوط بر اینکه حقوق تمام بازنشستگان به صورت عادلانه افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا دو کارمندی که به طور همزمان و به مدت 30 سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی یکی از صندوق کشوری و دیگری تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، میزان دریافتی که دارند تفاوت چشمگیری دارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این مشکل در مورد بازنشستگان فولاد و ذوب آهن هم وجود دارد و این اشکالاتی است که به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برمی‌گردد که بدون دقت به تبعات این اقدام به شیوه‌ای تبعیض‌آمیز طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا می‌کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت در زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بد عمل کرده است و باید پاسخگوی این رفتار تبعیض‌آمیز خود باشد.

208430