مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز مطرح کرد:

پرداخت بیش از ۹ هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی در شیراز

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از پرداخت ۹۹۷۱ فقره تسهیلات مقاوم سازی طی سال‌های ۱۳۸۷ تاکنون با هدف مقاوم سازی منازل روستایی در این شهرستان خبر داد.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ مسعود صف‌شکن دوشنبه ۲۸ مهر در حاشیه‌ی نشست ویدئوکنفرانسی تصویب طرح هادی سه روستای شهرستان شیراز اعلام کرد: طرح هادی برای روستاهای بیدزرد، کوشک بیدک و ظفرآباد از توابع این شهرستان، مصوب شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز با اشاره به این‌که توسعه و عمران روستا، مهم‌ترین هدف از اجرای طرح هادی است، تصویب و اجرای این طرح را منجر به باز شدن گره عمران و محرومیت‌زدایی روستاها دانست و اضافه کرد: تنها با اجرای طرح هادی روستایی بسیاری از مشکلات روستاها حل می‌شود.

صف‌شکن در بیان عواید اجرای طرح هادی، گفت: طرح هادی منجر به تدوین یک برنامه آبادانی منطبق با ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مختلف هر روستا خواهد شد، بنابراین برای کُل روستاها در طرح هادی یک برنامه مد نظر نیست و با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی هر روستا، کار انجام می‌شود.

وی، قانونمند شدن معاملات زمین و مسکن در روستاها را از دیگر عواید طرح هادی برشمرد و گفت: زمین‌ها در روستاها و شهرهای کوچک معمولا براساس سند کاغذی خرید و فروش می‌شوند، اسنادی که رسمی نیست؛ ایراد اساسی اسناد روستایی، مشخص نبودن کاربری زمین در آن‌هاست؛ همین باعث می‌شود که در بسیاری از این معاملات شبهاتی ایجاد شود.

صف‌شکن ادامه داد: طرح هادی روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و با نظر مسئولان سازمان‌ها تایید و اجرا می‌شود و به قانونمند شدن معاملات در محدوده طرح هادی و اعطای خدمات، کمک می‌کند.

وی، اهداف اجرای طرح هادی را انگیزه برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا و جلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستایی اعلام کرد.

صف‌شکن به عملکرد سال گذشته بنیاد مسکن در این شهرستان هم اشاره و اضافه کرد: سال گذشته بنیاد مسکن با صدور ۹۶۰ جلد سند مالکیت و تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای شهرستان شیراز، عملکرد قابل توجهی داشته است.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208353