معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس:

طرح‌ هادی گام اصلی در زمینه عمران روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس عنوان کرد: اجرای طرح‌های هادی به عنوان سند 10 ساله توسعه روستایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار گام اصلی و اساسی در زمینه عمران و توسعه روستاها قلمداد می‌شود وتاثیر بسزایی در زدودن چهره فقر و محرومیت از روستاها دارد.


فارس _ سایت خبری پرسون؛ علیرضا حمیدی در دیدار با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بررسی راهکارهای مشترک و سیاست‌گذاری مشترک در حوزه توسعه روستایی، اظهار کرد: در 54 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان فارس، با اجرای طرح‌ هادی در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار، تلاش شده است.

حمیدی در این دیدار با بیان این‌که بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌های قانونی برای توسعه روستایی در استان فارس بهره‌گیری می‌کند، افزود: کمک به حل مشکلات بهسازی روستاها و بررسی مسائل و مشکلات تهیه و اجرای طرح‌های هادی و عمران روستایی و تامین اقتصاد و معیشت روستا، از جمله فصل‌های مشترک است که بنیاد مسکن با امور روستایی و شوراهای استانداری فارس می‌تواند در آن به تعامل و هم‌افزایی برسد.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها باتوجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی واجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد شبکه ارتباطی منظم و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستاها، ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال و ارتقای درآمد روستاییان و تغییر وضعیت فیزیکی روستاها از جمله اهداف اجرای طرح‌های هادی است.

*سید کمال پاک‌فطرت مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در زمینه توسعه و عمران روستایی اظهار کرد: اقدامات دولت در زمینه تامین و توسعه زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، گاز، راه و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایر، تقویت امکانات رفاهی مانند طرح‌های هادی و نوسازی خانه‌های روستایی روند توسعه پایدار روستاهای فارس را شتاب بخشیده است.

وی افزود: هرچند خشکسالی‌های پیاپی و جذابیت‌های شهری طی سال‌های اخیر زمینه‎ساز مهاجرت روستاییان به شهرها شد اما توسعه روستاها سبب کاهش مهاجرت روستاییان و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا شده است.

پاک‌فطرت ادامه داد: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از جمله دستاوردهای قابل توجه در روستاهای استان بوده است.

وی با اشاره به عملکرد دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در جذب اعتبارات طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ اظهار کرد: بر همین اساس طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از محل اعتبارات اداره کل دارایی استان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ترتیب موفق به جذب اعتبار ۱۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و ۲۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شدیم.

پاک‌فطرت افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تعداد ۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل خودروهای حمل زباله، مینی‌لودر، لودر و خودروهای آتش‌نشانی به ظرفیت دهیاری‌های استان افزوده شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار برابر تفاهم‌نامه مناطق محروم کشور به استان فارس تخصیص یافت و ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات نیز به طرح‌های روستایی پرداخت شد.


نوا نیکو_استان فارس
انتهای پیام

208341

مطالب مرتبط