فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی جرائم خشن در استان همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از کاهش۳۵ درصدی جرائم خشن در استان همدان خبر داد و گفت: جرائم مالی و کلاهبرداری اینترنتی بیشترین جرائم ثبت شده در عملیات های پلیس اعلام شده است.

به گزارش پرسون؛ سردار سلمان امیری فرمانده نیروی انتظامی استان همدان امروز به مناسبت هفته ناجا در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه می‌تواند با قلم زدن، امنیت و سلامت را برای شهروندان در اذهان به تصویر بکشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در هفته ناجا می‌‌توان گفت که نیروی انتظامی یکی از درب‌های شهادت است که تا کنون سربازان زیادی را در راه امنیت را فدای این نظام کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در کنار کادر درمان زحمات و ازخودگذشتگی‌های چشمگیری را داشته‌اند تصریح کرد: یکی از وظایف مهم رسانه که و ظیفه شرعی و قانونی هر فردی است، افزایش امیدواری هموطنان به این نظام است.

امیری خاطرنشان کرد:اگر چه به برخی از مشکلات جامعه واقف هستیم اما نباید در مقابل دشمنان خارجی نقطه ضعفی نشان دهیم؛ مانند تحریم‌ها که هدف از آن براندازی نظام است.

وی با اشاره‌ به انواع و اقسام جرایم در جامعه عنوان کرد: اعتیاد و موادمخدر مادر جرائم است و می‌تواند در پی آن بیکاری، سرخوردگی‌ و گاهی خودکشی را به همراه دارد.

امیری ادامه داد: یکی دیگر از معضلات و مشکلات مهم در عرصه جرائم، آسیب‌های فضای مجازی است که می‌تواند پیامدهای بدی را به دنبال داشته باشد.

امیری با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه رویکرد آموزشی داشته باشند مطرح کرد: انتقاد اصحاب‌ رسانه از خانواده پلیس با رویکرد هوشمندانه و منطقی می‌تواند به پیشرفت این ارگان کمک کند.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان همدان تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم که در هفته ناجا برنامه‌های نیروی انتظامی را در فضای مجازی پوشش دهند.

امیری با بیان اینکه درهفته ناجا ۸۰ برنامه اجرا خواهد شد یادآور شد: خوشبختانه همدلی و همکاری لازم در بین مسئولان همدان برای برقراری نظم و امنیت مشهود است.

وی افزود: برای تشخیص دشمن واحد باید مشارکت و همدلی لازم بین مسئولان، مردم و اصحاب رسانه وجود داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی استان همدان از تماس ۶۱۸۰۰۰ تماس با فوریت‌های پلیس خبر داد وگفت: تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است.

امیری از دستگیری ۱۰۱ نفر ارازل اوباش در سال جاری خبر داد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۰۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۳۶ باند انهدام شده است.

وی ادامه داد: کشف ۹۰۹کیلوگرم در ۱۲ عملیات‌های فرااستانی موادمخدر یکی دیگر از اقدامات پلیس در استان همدان بوده است.

سردار امیری با بیان اینکه تا کنون ۴۲۲ فقره بازرسی از محدودیت‌های کرونا توسط پلیس انجام شده است: ۲ درصد از تماس‌های ثبت شده در سامانه شکایات مردم مردم از پلیس بوده است.

وی یادآور شد: در زمینه جرایم خشن ۳۵درصد کاهش داشته‌ایم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق‌کشف شده نیز ۱۵۲ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

فرمانده کل انتظامی استان همدان درپایان جرایم مالی و سپس کلاهبرداری‌های اینترنتی را بیشترین جرایم ثبت شده در عملیات‌های پلیس اعلام کرد.

208228

مطالب مرتبط