مدیرکل پست استان مرکزی خبر داد :

فعالیت کارکنان پست استان مرکزی در دوران کرونا سه شیفته شد

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: خرید اینترنتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است

مرکزی _سایت خبری پرسون؛ «محمد عباسی» مدیرکل پست استان مرکزی از افزایش خدمات پستی در۶ماه نخست در استان خبر داد و گفت: سرویس ویژه پستی استان نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

عباسی گفت: مرسوله‌های وارده اینترنتی به استان مرکزی در سال جاری از نوع صادره آن بیشتر است که این مهم نشان می‌دهد، صنایع و نهادهای اقتصادی باید نقش پرنگ تری را ایفا کنند و پست به عنوان حلقه ارتباطی با شرکتها ارتباط داشته باشد.

وی اضافه کرد: حجم مبادلات پولی پست استان امسال به ۹۰ میلیارد ریال رسیده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله در نیمه نخست امسال در استان مرکزی جا به جا شده که ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: سرانه پست برای هر ایرانی هست است؛ اما این رقم در استان مرکزی ۶ مورد است که تلاش برای ارتقای آن جریان دارد.

وی توضیح داد: هرچه قدر فناوری اطلاعات افزایش یابد خدمات پستی کمرنگ نخواهد شد و مردم در استفاده از خدمات پستی بیشتر استقبال می‌کنند.

عباسی درباره خسارت به مرسوله‌های پستی در حین جابجایی گفت: هر میزان خسارت به بسته پستی وارد شود با اعلام به سامانه مورد نظر ظرف ۴۸ ساعت غرامت به متقاضی پرداخت می‌شود.

عباسی با توضیح اینکه ۳۲۲ واحد پستی شهری و روستایی در استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: امسال حدود ۳۰ هزار سیمکارت سرپرست خانوار از سوی شرکت پست استان توزیع شده است که تعداد محدودی به علت نامشخص بودن مقصد در انتظار مراجعه حضوری سرپرست خانواده ها است.

وی تاکید کرد: زمان شیوع ویروس کرونا، شرکت راه آهن، خطوط هواپیمایی و... همکاری در ارتباط با ارسال مرسولات نداشتند و بار مضاعفی برای پست ایجاد شد و مجبور به هماهنگی چندین بخش خصوصی شدیم البته در حال حاضر شرایط بهتر شده است.

مدیر کل پست استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از سازمان هایی که در ایام شیوع ویروس کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفت پست بود و این در حالی است که همکاران اداره کل پست هیچ روز تعطیلی نداشتند و تمامی روزها خدمات بدون هیچگونه توقعی ارائه شده است.

مدیر کل پست استان مرکزی گفت: در سطح شهر و روستا هیچ نقطه کوری به لحاظ توزیع مرسولات وجود ندارد و تمامی روستاهای استان از طریق نمایندگی ها یک روز درمیان مرسولات خود را دریافت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل و ماسک و دستکش برای مجموعه کارکنان استان تهیه و توزیع شده همچنین تمامی اماکن و مرسولات پستی هروز ضدعفونی می‌شوند.

208116

مطالب مرتبط