رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

مسئولان نگاه متفاوت تری به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی همواره در بحران ها و شرایط دشوار در حال ارائه خدمت و فعالیت بی وقفه  است و مسئولان باید نگاه متفاوت تری نسبت به سایر دانشگاهها  به این دانشگاه داشته باشند.

کرمانشاه _پرسون؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز 22 مهرماه در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، گفت: علاوه بر بحث آموزش دانشجویان که اکثر آنها پس از فارغ التحصیلی و متناسب با آموزش هایی که دیده اند در بخش های مختلف بهداشتی درمانی بکارگیری می شوند در حوزه خدمات نیز چهار معاونت توسعه، درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه خدمات و اقدامات قابل توجهی در راستای حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت مردم استان صورت می گیرد.

مرادی افزود: این خدمات از نقطه صفر مرزی گرفته تا شهرها و مرکز استان بدون وقفه و به صورت ۲۴ ساعته و حتی به صورت اورژانسی به مردم استان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در بحران ها فعالیت ما در بخش های مختلف دانشگاه بیشتر خواهد شد و مدیریت و کنترل موارد پیش آمده به حیطه اختیارات دانشگاه افزوده می شود و به دنبال آن با مشکلات و کمبودهایی نیز مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته بحران های زیادی از جمله سیل و زلزله را در استان پشت سر گذاشته ایم و در این میان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام توان خود را در امداد رسانی به مصدومان داشته است.

وی افزود: همچنین در سال های اخیر با تلاش ها ی صورت گرفته توانستیم ارائه خدمات و تامین تجهیرات و امکانات لازم بهداشتی درمانی را در سه دوره راهپیمایی اربعین حسینی را به بهترین نحو در استان مدیریت کنیم.

مرادی ادامه داد: در حال حاضر نیز که با شیوع بیماری کرونا، دانشگاه به صورت اختصاصی درگیر شده است، تمام تلاش من و همکارانم در راستای کنترل بیماری در استان و ارائه خدمات مطلوب به بیماران و تامین تجهیزات بیمارستان ها برای درمان آنها می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کرونا دانشگاه های علوم پزشکی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که اگر از سوی دولتمردان و مسئولان همراهی لازم صورت نگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

مرادی بیان داشت: تعداد ۱۵ هزار نیرو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به کار هستند و حدود ۵ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند.۱۰۰ گروه آموزشی، دو پژوهشکده، تعداد ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیر آموزشی، ۱۴ شبکه بهداشت و درمان و ۹ دانشکده زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: این در حالیست که بودجه ای که به دانشگاه اختصاص یافته متناسب با هزینه ها و نیازمندی های دانشگاه نیست و نصف این بودجه نیز باید از طریق درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین گردد. و همچنین با توجه به شیوع کرونا درآمدهای اختصاصی بسیار کاهش یافته و مخارج درمان و تامین تجهیزات افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تشریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هر بیمار کرونایی حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه به دانشگاه و بیمار تحمیل می کند. بنابراین برون رفت از این بحران و این مسئله نیازمند تخصیص بودجه مناسب به دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه از نظر تامین نیروی انسانی با کمبود مواجه است و علی رغم اینکه در سال های گذشته تعداد زیادی از نیروها بازنشسته شده اند اما ردیف استخدامی بسیار کمی به دانشگاه اختصاص یافته است.

مرادی گفت: بنابراین دانشگاه مجبور است این کمبود نیرو را با استخدام نیروی شرکتی و پرداخت حقوق آنها از درآمد اختصاصی دانشگاه برطرف نماید که این مسئله کار دانشگاه را مضاعف کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تحت فشار زیادی هستند و حداقل توقعی که دارند دریافت به موقع حقوق و کارانه آنهاست. و با تلاش های صورت گرفته تنها موفق به پرداخت تنها ۶ ماه از کارانه نیروها شده ایم و حدود ۶ ماه دیگر هنوز پرداخت نشده است.

مرادی تصریح کرد: حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه نیز با توجه به فعالیت ها که در زمینه های مختلف آموزشی و تحقیقاتی انجام می دهند و با توجه به شرایط موجود باید افزایش یابد. همچنین برطرف شدن تمام این مشکلات و اختصاص بودجه لازم در راستای ارائه خدمات مطلوب و در خور مردم استان کرمانشاه تنها با حمایت نمایندگان محترم استان و پیگیری های مجدانه و دلسوزانه شما عزیزان امکان پذیر است.

وی همچنین گفت: امیدواریم از ظرفیت حضور جنابعالی و سایر نمایندگان برای توسعه برنامه های دانشگاه و ارائه خدمات شایسته به مردم استان بهره مند شویم.

ساناز یزدانفر- استان کرمانشاه

207906