ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد

در حالی که تازه دو روز پیش برندگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ رسما معرفی شدند و دونالد ترامپ نیز از نامزدهای ناکام دریافت این جایزه بود، حالا یک نماینده فنلاندی پارلمان اروپا دوباره این رئیس‌جمهوری امریکا را برای جایزه صلح نوبل سال بعد پیشنهاد داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، امسال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا با وجود نامزد شدن برای جایزه صلح نوبل از سوی برخی که بهانه این کار را ایجاد صلح بین رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس دانستند، این جایزه را دریافت نکرد.

لورا هوتاساری، عضو فنلاندی پارلمان اروپا در نامه خود برای پیشنهاد دونالد ترامپ به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ نوشته است: جایزه صلح به ترامپ "تصدیق‌کننده تلاش‌های او برای پایان دادن به دوران جنگ‌های بی‌پایان، ساخت صلح با تشویق طرف‌های معارض به گفت‌وگو و مذاکرات و همچنین پشتیبانی از انسجام داخلی و ثبات کشورش است."

هوتاساری مدعی شد: "رئیس‌جمهوری ترامپ تقریبا یک دور ریاست جمهوری کامل را بدون شروع کردن یک جنگ جدید خدمت کرده است. این نخستین در تقریبا چهار دهه گذشته است که یک رئیس‌جمهوری امریکا دوره‌ای را بدون وارد کردن کشورش به جنگ‌های جدید سپری می‌کند. از طرف دیگر او به وعده کمپین انتخاباتی قبلی خود با خارج ساختن هزاران سرباز از عراق و افغانستان عمل کرده است".

این نماینده فنلاندی پارلمان اروپا در عین حال به مسئله توافق‌های رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، معرفی شده تحت عنوان "توافق‌های ابراهیم" که با میانجیگری امریکا در اوایل سپتامبر رخ داد، اشاره کرد.

هوتاساری مدعی شد: "به سختی می‌توان تصور کرد که یک رئیس‌جمهوری امریکا در دهه‌های گذشته یا یکی از سران فعلی دولت‌ها در سال ۲۰۲۱ بیشتر از دونالد ترامپ از بابت تلاش‌هایش برای ایجاد صلح در جهان شایسته تصدیق کمیته نوبل باشد."

چند روز پیش کمیته صلح نوبل سازمان برنامه جهانی غذا را به عنوان برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ معرفی کرد.

منبع: خبر آنلاین

207633