استاندار آذربایجان‌غربی:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آذربایجان‌غربی به زیر ۴۰ درصد رسیده‌ است

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز نارضایتی شدید از کاهش قابل توجه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان گفت: میزان رعایت این پروتکل ها در استان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده که این امر بسیار نگران کننده است.

به گزارش پرسون؛ محمدمهدی شهریاری شنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: روند افزایشی بیماری کرونا در استان بیانگر اجرانشدن درست دستورالعمل‌هاست که برای بهبود این وضع، فرمانداران و دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی ادامه داد: نانوایی ها، ادارات و آرامستان ها سه مکانی هستند که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آنها در کمترین میزان است.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا، این مراسم باید به صورت مجازی و بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما برگزار شود.

شهریاری افزود: تردد مبتلایان به کرونا که در منزل دوران قرنطینه را سپری می کنند، در سطح جامعه غیرقانونی است و دانشگاه علوم پزشکی باید بر روند درمان این افراد در منازل نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل سیر صعودی بیماری کرونا محدودیت های ویژه ای اجرایی شده، گفت: در صورتی که فرمانداران و دستگاه های مسوول بر اجرای دقیق این محدودیت ها نظارت جدی نداشته باشند، روند بیماری غیرقابل کنترل خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای برخی مدیران دستگاه های اجرایی در اجرای دورکاری کارکنان گفت: مدیران در اجرای ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارکنان نباید مقاومت کنند و موظف به اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا هستند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص برای کنترل کرونا را افزایش نمونه گیری ها توسط دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: با افزایش نمونه گیری ها بیماران سریع تر شناسایی و روند شیوع بیماری سریع تر قطع می شود.

وضعیت آذربایجان غربی در شیوع بیماری کرونا، همچنان قرمز است و روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزوده می شود.

تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در آذربایجان غربی نیز طی ۲ هفته گذشته به کمتر از ۱۵۰ نفر کاهش نیافته که این روند نگران کننده است.

منبع: ایرنا

207615