مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۸۰ درصد در خوزستان به بهره‌برداری می رسند

سیدمومنی با بیان اینکه خوزستان یکی از قطب های اصلی ورزش در کشور به شمار می رود و رسیدگی به پروژه های این منطقه برای ما بسیار مهم است گفت: طرح‌های ورزشی دارای پیشرفت ۸۰ درصدی در خوزستان، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پرسون؛ سیدمجید سیدمومنی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در نشست بررسی و توسعه ورزش رامهرمز و رامشیر که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس، فرماندار رامهرمز و مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: خوزستان یکی از قطب های اصلی ورزش در کشور به شمار می رود و رسیدگی به پروژه های این منطقه برای ما بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه ورزش نقش تعیین کننده ای در سلامت مردم دارد افزود: باید کاری کنیم که تمامی نقاط کشور از امکانات و تجهیزات ورزشی بهره مند شوند تا یک جامعه شاداب و سالم داشته باشیم و خوشبختانه در خوزستان پروژه های خوبی احداث و یا در حال احداث هستند که امیدواریم سرانه ورزش استان افزایش پیدا کند.
سیدمومنی با اشاره به اینکه باید مناطق کم برخوردار بیشتر مورد توجه قرار گیرند بیان کرد: در مناطق کم برخوردار میل و علاقه جوانان به ورزش بسیار است و اگر امکانات لازم را برایشان فراهم کنیم می توان شاهد حضور آنها در تیم های ملی و افتخارآفرینی برای کشورمان باشیم.
در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: ما در خوزستان ۳۴۰ پروژه نیمه تمام داریم که بعضی از آنها را باید ثبت ملی کنیم. تا سال ۹۵ اعتبارات حوزه ورزش استان سالانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بود لذا یکی از برنامه های ما در سال ۹۶ به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام بود و در این مسیر مشکلات و معضلات زیادی سر راهمان وجود داشت. تا به امروز بیش از پنج هزار میلیارد ریال در پروژه های ورزشی هزینه شده که منجر به افتتاح بسیاری از پروژه ها شد البته خیلی از آنها هنوز روی زمین مانده است.
وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی در خوزستان وجود دارد که ما تلاش کردیم بخشی از آنها را با استناد به ماده ۲۷ به افراد حقیقی و حقوقی واگذار کنیم افزود: با وجود اینکه مشکلات بسیار زیاد است اما هیچ گاه به دنبال سیاه نمایی نبودیم بلکه تلاش می‌کنیم فضای ورزش استان بهتر شود.
حیدری ضمن تشکر از شهردارانی که به ورزش استان خوزستان کمک می کنند اضافه کرد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، با شهرداری ها تفاهم نامه همکاری منعقد شد تا به موجب آن شاهد توسعه و پیشرفت ورزش خوزستان باشیم. همچنین روز گذشته تفاهم نامه ای سه جانبه در راستای احداث یکصد زمین چمن مصنوعی در سطح استان بین اداره کل ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری های استان به امضا رسید.
وی با اشاره به اینکه باید امکانات و احداث پروژه های ورزشی به صورت متوازن در استان تقسیم شوند گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده ابلاغ شده است که بنا داریم با برگزاری یک مناقصه بزرگ تجهیزات و امکانات مناسبی در اختیار مناطق محروم از جمله شهرستان های رامهرمز و رامشیر قرار دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه بازسازی و احداث زمین چمن منطقه "مشراگه" جزو اولویت های ما است، بیان کرد: از آنجا که شهرداری ها نقش تعیین کننده در توسعه ورزش استان دارند از شهرداران درخواست می شود پیگیر مشکلات ورزش منطقه خود باشند که تا قبل از پایان سال حداقل چند زمین چمن احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در گام اول به دنبال انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ها است تا مردم از اماکن ورزشی بهره مند شوند. اولویت ما به سمت پروژه های مشارکتی است و هر پروژه ای که متقاضی آن شهرداری، دهیاری باشد بر اساس ماده ۲۷ این اجازه را داریم که آن پروژه را واگذار کنیم.

207399