رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همدان در تأمین ابزار محافظت فردی خودکفاست


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همدان در تأمین گان، شیلد و دیگر ابزار محافظت فردی خودکفاست.

به گزارش پرسون، رشید حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۸ تا ۲۲ درصد مبتلایان بستری کرونا در سطح استان از استان‌های دیگر بودند، اظهار کرد: پیش از شیوع این بیماری، ظرفیت تخت‌های استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت بود و جمعیت استان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است بنابراین ما به جای آنکه در روز‌های نخست، مقابله با بیماری را در بیمارستان‌ها دنبال کنیم به خانه‌های بهداشت منتقل کردیم و از پایه، غربالگری و شناسایی را آغاز کردیم.

وی با یادآوری این نکته که در ۷ ماه ابتدایی شیوع کرونا هیچ‌وقت استان همدان در شرایط قرمز قرار نگرفته بود، افزود: مراسم‌های عروسی و دورهمی و سفر‌های متعدد در هفته‌ها و روز‌های آخر فصل تابستان و همزمانی آن با گشایش مدارس گستره شیوع را تا قرمز شدن وضعیت استان پیش برد و متأسفانه ویروسی که در فضای بیرون جولان می‌داد با ورود دانش‌آموزان به فضای مدارس وارد خانواده‌ها شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه منافع ملی خط قرمز ماست، گفت: اگرچه ویروس کووید ۱۹ کشور را با بار کاری مضاعفی مواجه کرد، اما موجی از همدلی و تلاش که در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ شکل گرفت گواه همدلی و تلاش در حفظ منافع ملی است، در همین راستا ما در همین استان می‌توانیم با تولیدات خود به ۱۲ استان ماسک بدهیم و در تأمین گان و شیلد و دیگر ابزار محافظت فردی نیز خودکفا هستیم.

حیدری مقدم با اعلام آمادگی در پذیرش تجارب و ایده‌های مختلف در بهبود مدیریت این شرایط، خاطرنشان کرد: ساختار شبکه نیازمند بازنگری مجدد است، زیرا با ابزار دیروز و حتی امروز نمی‌توانیم فردا را مدیریت کنیم، ما ناچار هستیم اتفاقات روز را بر ساختار شبکه مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ۵۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان انجام شده و تمام بیمارستان‌ها نیز بازسازی شده‌اند و تا ۳۰ سال آینده استان را از افتتاح پروژه جدید بی‌نیاز خواهد کرد.

ابتلای 4750 نفر به کرونا در همدان

محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت:از ماه اسفند تا کنون ۴ هزار و ۷۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۸۵۹ نفر از بیماری کرونا در استان همدان بهبود یافتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: موارد مثبت جدید مبتلا به بیماری کرونا ۳۸ مورد به ثبت رسیده است.

طاهری بیان کرد: متاسفانه ۶۳۸ نفر در اثر بیماری کرونا جان باختند.

وی در ادامه با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان، گفت: همدان یک هزار و ۹۳۹ نفر، شهرستان اسدآباد ۱۱۶، شهرستان بهار۳۱۵، شهرستان تویسرکان ۲۴۹، شهرستان رزن ۲۲۹، شهرستان فامنین ۷۰، شهرستان کبودراهنگ ۳۰۹ و شهرستان ملایر ۸۹۱ و شهرستان نهاوند ۴۸۷نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

طاهری بیان کرد: ۱۴۵ نفر خارج از استان همدان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پیش از پیش ضروری است.

207329

مطالب مرتبط