معاون بازرسی سازمان صمت فارس اعلام کرد:

افزایش١٠ درصدی تشکیل پرونده تخلف از بنگاه‌های اقتصادی در فارس

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس ارزش ریالی پرونده‌های تخلف ۶ ماه اول امسال را بیش از ۲۴۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: طی این مدت نسبت به سال قبل، شاهد رشد ۱۰ درصدی در تعداد و رشد ۱۸۴ درصدی در ارزش ریالی پرونده‌های تخلف هستیم.

فارس - پرسون، محمدابراهیم صداقت دوشنبه ۱۵ مهر در یک نشست خبری گفت: طی ۶ ماهه اول امسال بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی از بنگاههای اقتصادی در فارس انجام و برای ۳۶۶۸ متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: طی ۶ ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۶۸۹ بازرسی برای کشف کالای قاچاق در فارس انجام و ۴۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گفته صداقت، در مقایسه آمارهای امسال و سال گذشته، میزان بازرسی‌ها ۵۵ درصد، تعداد پرونده ها ۲۳ درصد و ارزش ریالی تخلفات ۲۲۸ درصد، رشد داشته است.

او، بازرسی از عمده فروشان مواد غذایی و شناسایی واحدهای متخلف و تشکیل برگ گزارش بازرسی با تخلف احتکار، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری، اعلام نکردن موجودی وگران فروشی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال، بازرسی از خرده فروشان مواد غذایی(سوپر مارکت ها) و شناسایی یک واحد متخلف با موضوع اخفا و امتناع و تشکیل برگ گزارش بازرسی به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال، بازرسی از عمده فروشان و خرده فروشان برنج و تشکیل پرونده برای ۱۰۵ واحد متخلف با موضوع گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، احتکار، اعلام نکردن موجودی و فروش اجباری به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال، بازرسی از میوه فروشان و تشکیل پرونده تخلف گران فروشی لیموترش و لیمو خارکی برای ۴۹ واحد متخلف به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال، بازرسی از انبارهای مواد بهداشتی و شوینده و تشکیل پرونده برای یک واحد متخلف با موضوع احتکار، اعلام نکردن موجودی و گرانفروشی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال را از اقدامات بازرسان این سازمان عنوان کرد.

به گفته صداقت، بازرسی از انبارهای میلگرد و تشکیل پرونده با تخلفِ اعلام نکردن موجودی به ارزش یک میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال، بازرسی از واحدهای عرضه و نگهداری روغن موتور و تشکیل پرنده برای متخلفین با عنوان تخلف گران فروشی و احتکار به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال، بازرسی از انبارها و فروشندگان لوازم یدکی و تشکیل پرونده تخلف با موضوع اعلام نکردن موجودی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بازرسان این سازمان در مدت یاد شده است.

او تشکیل پرونده تخلف برای یک واحد خرده فروش کالای برق (سیم و کابل) با موضوع تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال، تشکیل پرونده تخلف عرضه و نگهداری کالای قاچاق برای یک واحد خرده فروش لوازم خانگی (کولرگازی ) به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال را از دیگر پرونده‌های مهم در شش ماهه اول سال ۹۹ ذکر کرد.

همچنین بازرسی از واحد های توزیع لاستیک و تشکیل پرونده برای متخلفین این صنف با موضوع عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال ، بازرسی از انبار و کشف خودروهای احتکار شده به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از دیگر پرونده‌های مهمی بود که معاون بازرسی سازمان صمت به آنها اشاره کرد.

صداقت با بیان اینکه همراهی مردم در برخورد با متخلفین بازار، بسیار حائز اهمیت است، گفت: طی ۶ ماه اول امسال، ۳۷۴۳ تماس با واحد ۱۲۴ سازمان صمت گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207304