معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه:

پارک ها و آرامستانها نیازمند نظارت بیشتر در مقابله با کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: باید نظارت بیشتری بر اماکن عمومی، پارک ها، مراکز تفریحی و همچنین آرامستانها به عنوان یکی از مهم ترین مراکز انتقال کرونا. شود.

کرمانشاه- پرسون؛ دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی مقابله با کرونا، که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: در زمینه کرونا استان کرمانشاه در وضعیت مناسبی نیست و تعداد بیماران بستری از مرز 500 نفر عبور کرد.

شکیبا اظهار داشت: بجز اکسیژن در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان بیماران کرونایی وجود ندارد و شرایط سختی پیش روی ما قرار دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان واکسن بیماری کرونا امسال به کشور ما وارد نمی شود ادامه داد: برخی بر این باورند که با یک بار ابتلا به کرونا دیگر امکان مبتلا شدن وجود ندارد؛ این در حالی است که شاهد ابتلای برخی افراد برای بار دوم و سوم به کرونا هستیم.

شکیبا تشریح کرد: بازارهای روز، میادین میوه و تره بار یکی از مکان های مهم انتقال بیماری کرونا هستند که متاسفانه هیچ نظارتی بر روی آنها صورت نمی گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید نظارت بیشتر بر اماکن عمومی، پارک ها، مراکز تفریحی و همچنین آرامستانها به عنوان یکی از مهم ترین مراکز انتقال کرونا، شود.

شکیبا در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مصوبات زیادی در ستاد مقابله با کرونا داشته ایم و این ناوگان از لحاظ رعایت پروتکل ها کمی ارتقا پیدا کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: متوسط مرگ بر اثر کرونا در استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

وی همچنین گفت: مدیریت پسماند شهری، میادین دام و ترمینال شهید کاویانی، با جدیت بیشتری در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، کنترل شوند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

207089