معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه:

بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه آبان ماه پایان می‌یابد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به تلاش همه ارگان‌های مسوول برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، پیش بینی کرد که عملیات بازسازی تا اواسط آبان ماه امسال پایان یابد.

به گزارش پرسون؛ محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در نشستی با مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ستادهای فرعی و اصلی در بخش کندوان و ترکمانچای شهرستان میانه افزود: بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده از زلزله به پیشرفت ۹۲ درصدی در بخش کندوان و بیش از ۷۵ درصدی در ترکمانچای رسیده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با کمک بنیاد مسکن استان و شهرستان و نهادهای اجرایی و خدمات رسان شاهد اتمام ساخت و ساز تا پایان مهر در بخش کندوان و تا اواسط آبان که مقارن با سالگرد وقوع زلزله است، در بخش ترکمانچای باشیم.

وی دغدغه اصلی عملیات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان میانه در زمان حاضر را نوسانات قیمت و اولویت دادن ساکنین این مناطق به رسیدگی به امور دیگرشان در حوزه کشاورزی و باغداری عنوان کرد.

مشایخی روند کار اجرایی در بخش های ترکمانچای و کندوان نسبت به سایر شهرستان های زلزله زده را مطلوب خواند و افزود: در ارتباط با واحدهای دامی آسیب دیده یا تخریب شده از زمین لرزه نیز مابقی تسهیلات بلاعوض تامین شده و پرداخت خواهد شد.

وی به اقدام خوب بنیاد مسکن در طرح ملی مسکن اشاره کرده و از پیگیری برای تامین زمین مورد نیاز برای اجرای آن در شهرستان میانه خبر داد.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های سراب و میانه شد.

شهرستان میانه با ۱۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا

207002