معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد:

ابتلای بیش از ۱۱ هزار نفر به کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 566 بیمار بستری و 6 هزار و ۷۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.

همدان- سایت خبری پرسون؛ استان همدان این روزها در شرایط هشدار و وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد و در شرایط فعلی یک هزار و 895 بیمار کرونایی در همدان، 864 بیمار در ملایر، 466 نفر در نهاوند، 304 نفر در بهار، 301 نفر در کبودراهنگ، 223 بیمار در تویسرکان، 114 نفر در اسدآباد و 68 نفر بیمار جدید در شهرستان فامنین شناسایی شده است.

ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اعلام اینکه پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، اظهار کرد: در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک های قبلی بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند.

وی افزود: با ادامه این روند علاوه بر خستگی و فرسودگی کادر درمان با کمبود تخت در ICU نیز مواجه خواهیم شد بنابراین مردم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس گفت: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 566 بیمار بستری و 6 هزار و ۷۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

جلیلی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان رو به افزایش است و همدان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت روز گذشته تست کرونای ۹۵ شهروند همدانی مثبت گزارش شده است و شش نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴۰۴ نفر با علائم بیماری کرونا به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش عادی و ۳۹ نفر در ICU بستری شدند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

جلیلی با بیان اینکه پزشکان ویتامین D را برای مراجعان خود تجویز می کنند، تصریح کرد: پیگیر افزایش تعداد تخت های بستری و جذب نیرو هستیم به طوریکه تاکنون ۱۰۱۰ نفر از کادردرمان به کرونا مبتلا شدند و خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و اکثراً رو به بهبود هستند.

وی با بیان اینکه در اسفند و فروردین بیماری کرونا به صورت تک گیر بود و یکی از اعضای خانواده مبتلا می شدند اما اکنون بیشتر اعضای خانواده درگیر بیماری می شوند، تصریح کرد: کودکان بیشتر ناقل بوده و بیماری کرونا را به خانواده هایشان منتقل می کنند

*در شهرستان نهاوند از تجمعات ضربه می خوریم

علی احسان خویشوند سرپرست مرکز بهداشت نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور مهار کرونا در نهاوند اظهار کرد: با شیوع این بیماری سعی کرده‌ایم توصیه‌های لازم را به مردم بدهیم تا هم خود ایمن باشند و هم دیگران مبتلا نشوند.

وی با اشاره به اینکه گاهی مردم حساسیت خوبی نشان می‌دهند و می‌توانیم از موج این بیماری عبور کنیم اما گاهی رها می‌شود بیان کرد: در شهرستان نهاوند متاسفانه از تجمع‌ها ضربه می‌خوریم.

سرپرست مرکز بهداشت نهاوند با اشاره به اینکه بیشترین تجمع را در نهاوند خصوصا در مراسم ترحیم شاهد هستیم گفت: این مسئله به مراسم ترحیم متوفیان کرونایی مربوط نمی‌شود بلکه در خصوص فوتی‌های معمولی است.

خویشوند خاطرنشان کرد: مردم خصوصا در روستاها به خاطر عادت همیشگی وظیفه خود می‌دانند در مراسم ترحیم شرکت کنند و این تجمعات به نوعی دردسرساز شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر نهاوند نیز استفاده از ماسک کمتر شده است گفت: این مسئله بیشتر در بین جوانان مشاهده می‌شود که نگران‌کننده است و متاسفانه آمار مبتلایان را بالا می‌برد.

خوشیوند با بیان اینکه عدم حضور در تجمعات تنها به مراسم ترحیم ختم نمی‌شود و مراکز خرید، پیاده‌روها و ... باید مد نظر باشد گفت: در خصوص کنترل بیماری کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها باید ملکه ذهن شود.

سرپرست مرکز بهداشت نهاوند گفت: رعایت این مسائل همواره کارساز بوده چراکه چندین بار موجی از بیماری را شاهد بودیم که بعد مردم حساسیت بیشتری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشان دادند و بلافاصله شاهد فروکش شدن این موج بودیم.

منیژه فرهانپور- استان همدان

206997

مطالب مرتبط