رئیس کمیته ملی پارالمپیک؛

نشان عالی IPC را به شهید ابراهیم هادی اهدا کرد

کمیته ملی پارالمپیک از اهدا نشان عالی IPC خسروی وفا به شهید ابراهیم هادی خبر داد.

به گزارش پرسون؛ به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، محمود خسروی وفا، عالی ترین نشان IPC را که سال گذشته به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار چهل سال اخیر در جنبش پارالمپیک، دریافت کرده بود را بر گردن سردیس شهید گرانقدر ابراهیم هادی آویخت. این سردیس در حال حاضر در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک قرار دارد.

شهید ابراهیم هادی؛ برجسته در اخلاق، ورزش و مقاومت

پهلوان بسیجی ابراهیم هادی ستاره ورزش های کشتی، والیبال و ورزش باستانی کشورمان بود. او اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد. هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب بود و سرانجام درعملیات والفجر مقدماتی، پنج روز به همراه رزمندگان گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن نیروهای باقی مانده به عقب، تنها ماند و دیگر کسی او را ندید.

*نشان عالی IPC چیست؟

این نشان به معدود افراد خاصی تعلق می گیرد که توانسته اند در سال های دور و نزدیک خدمات برجسته ای برای جنبش پارالمپیک در کشور خود و نیز جهان ارائه کنند و سرمنشا ایجاد تحول، انگیزش و خدمات شاخص به این جنبش باشند.

این نشان مهر ماه سال گذشته درجریان برگزاری مراسم سی اُمین سالگرد تاسیس کمیته بین المللی پارالمپیک در شهر بن آلمان، توسط پارسونز رئیس IPC به محمود خسروی وفا اهدا شد.

206902