مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت :

کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت : همزمان با فصل پاییز، کوچ عشایر علاوه بر دشواری‌های همیشگی، امسال با وجود شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله بهرامی اظهار داشت: عشایر دومین کوچ خود را در شرایط کرونایی آغاز می کنند، که در این خصوص اقدامات لازم برای کوچ پاییزه در استان فارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شده است.
وی در ادامه گفت: این اقدامات شامل آب‌رسانی در حین کوچ ،خدمات دامپزشکی و مایحتاج خوراکی عشایر از طریق تعاونی‌های عشایری، خدمات پزشکی و ...می باشد.
بهرامی تصریح کرد: کانکس‌ها و اکیپ‌های بهداشتی مستقر در مناطق عشایری همچنان غربالگری عشایر را در حین کوچ به طور مستمر انجام می‌دهند.
مدیر کل امور عشایر فارس با بیان‌اینکه در شرایط کنونی و جهت پیش‌گیری از بیماری کرونا بهتر است عشایر کوچ پاییزه را به صورت مکانیزه و با خودرو با رعایت تقویم کوچ، از ۱۵ آبان ماه انجام دهند افزود: کوچ پاییزه با توجه به دستورالعمل‌های منابع طبیعی انجام خواهد شد .
بهرامی ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی که در این برهه از سال کمک شایانی به عشایر می کنند افزود: عشایر نیز باید با پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام، قبل از زمان کوچ، تمام همکاری را با اداره کل و نیروی انتظامی فارس داشته باشند تا کوچ پاییزه بدون خطر و حادثه‌ای داشته باشیم.
گفتنی است کوچ پاییزه عشایر فارس ازشهرهای شمالی استان به سمت شهرهای جنوبی فسا، داراب، زرین‌دشت، جهرم، لارستان، مهر، قیرو‌کارزین، کازرون به بسیاری از شهرهای جنوبی هم‌جوار فارس مانند خوزستان و بوشهر آغاز می شود.

206829

مطالب مرتبط