فرماندار تنگستان خبر داد:

تامین امکانات موردنیاز عشایر

شهرستان بوشهر هرسال پذیرای بیش از ۲۵۰ خانوار از عشایری با جمعیتی نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر است که با تمهیدات اندیشیده شده امکانات موردنیاز آنها اعم از آب، برق، بهداشت تامین می‎شود.
تصویر تامین امکانات موردنیاز عشایر

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد لطفی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل امور عشایری استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه تنگستان سومین شهرستان در برخورداری از خانوار عشایری است پیش بینی شده امکانات اولیه موردنیاز آنها تامین شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز عشایر شهرستان احداث راه‌های دسترسی و نیازهای دامی‌ آنها فراهم خواهد شد تا در مدت زمان اسکان آنها در این شهرستان مشکلی نداشته باشد.

لطفی ادامه داد: در سال گذشته در راستای خدمات رسانی عادلانه و مناسب تر به جامعه ارزشمند عشایر شهرستان، قریب به ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور آبرسانی، تهیه مخزن آب، پنل های خورشیدی، احداث آب انبار و چشمه های سرویس بهداشتی تخصیص داده شد.

وی گفت: عشایر به عنوان قشر مولد در کشور، نقش بسزایی در خودکفایی تولیدات دامی و گوشتی دارند.

لطفی اظهار کرد: شهرستان تنگستان به واسطه برخورداری از مناطق کوهستانی سالانه پذیرای جمعیت قابل توجهی عشایر برای چرای دام و زندگی‌ است که در این راستا تاین نیازهای آنها در اولویت فرمانداری تنگستان قرار دارد.

404567