استاندار مرکزی خبر داد:

هپکو تا پایان سال ۹۹ به تولید انبوه محصولات می‌رسد

سید علی آقازاده ساعاتی پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به توانمندی‌های استان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بهار امسال پایین‌ترین نرخ بیکاری طی 7 سال گذشته در استان مرکزی بود به طوری که نرخ بیکاری در بهار امسال 6 ونیم درصد بوده و علاوه‌بر اینکه در کشور رتبه نخست را داشتیم در 7 سال اخیر نیز پایین‌ترین نرخ بیکاری را داشتیم.

مرکزی_ پرسون؛ وی افزود: با توجه به تحریم‌ها، مشکلات واحدهای تولیدی -صنعتی و مواد اولیه و ارز ، کارآفرینان استان در واحدهای تولیدی کار بزرگی کردند به طوری که امروز نرخ بیکاری استان، 6 ونیم درصد بوده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در سال‌های اخیر استانی شاخص در پایین‌ترین نرخ بیکاری بوده است که با توجه به تحریم‌ها و مشکلات موجود علیه کشور، این آمار افتخارآمیز است. در زمینه صنایع مشکل دار نیز خوشبختانه با همت و حمایت دولت، شورای تامین استان، نمایندگان و کارگران هپکو و مدیران وقت، امروز مشکل هپکو حل شده و این شرکت رو به آینده بسیار امیدوارکننده ‌ایی حرکت می‌کند و تا پایان سال 99 وارد تولید انبوه در این شرکت باسابقه و پرافتخار خواهیم شد.

وی بیان کرد: در همه صنایع، امروز شرایط نسبتا بهتر از گذشته است اما در چند واحد تولیدی هنوز مشکلاتی باقی مانده که امیدواریم مشکلات برطرف شود،.

وی افزود: صادرات غیرنفتی استان در سال 97 و 98 رکورد تاریخی خود را در استان به جا گذاشته است؛ یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی استان در سال 97 و یک میلیارد دلار در سال 98، صادرات غیرنفتی استان بوده است که رکورد قابل توجهی است.

آقازاده افزود: امسال باتوجه به مشکلات بازار ارز و سرمایه و موضوع شیوع بیماری کرونا، صادرات استان در 6 ماهه اول سال حدود 410 میلیون دلار بوده که در مرداد و شهریور ماه افزایش خوبی داشته است به همین سبب امیدواریم به‌رغم مشکلات، تا پایان سال یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

منبع/ تسنیم

206825