رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد خبر داد

انجام روزانه 13 عملیات، توسط آتش نشانان یزد

میرجلیلی تعداد عملیات‌های آتش‌نشانی یزد طی یکسال را 4 هزار مورد اعلام و اظهار داشت: در سال تقریباً 2 هزار مورد اعزام برای اطفاء حریق و 2 هزار مورد نیز اعزام برای امداد و نجات در سطح استان یزد داریم که به‌صورت میانگین در طول روز 12 تا 13 اعزام انجام می‌گیرد.

به گزارش پرسون؛ سید محمد میرجلیلی با بیان این‌که در طول سال حوادث و آتش‌سوزی‌های بسیاری را شاهد هستیم گفت: در استان یزد، بیشترین گزارش‌ها به آتش نشانی، مربوط به محبوس شدن در آسانسور، امداد و نجات چاه، تصادفات، نجات حیوانات، گیر افتادن افراد در چاله، اتاق و محبوس شدن در ماشین و ... است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به این‌که آتش‌سوزی نیز در طول سال، گزارشات بسیاری را در آتش‌نشانی به خود اختصاص داده است افزود: آتش‌سوزی شامل حریق در منازل، مغازه، کارخانجات و موارد دیگر می‌شود که آتش‌نشانی پس از دریافت گزارش از سوی مردم به‌سرعت در محل حاضر می‌شود.

آتش‌نشانی یزد روزانه 12 تا 13 مورد اعزام دارد

وی تعداد عملیات‌های آتش‌نشانی یزد در طول سال را 4 هزار مورد اعلام و اظهار داشت: در طول سال تقریباً 2 هزار مورد در سال اعزام برای اطفاء حریق و 2 هزار مورد نیز اعزام برای امداد و نجات در سطح استان یزد داریم که به‌صورت میانگین در طول روز 12 تا 13 اعزام انجام می‌گیرد.

میرجلیلی با بیان این‌که در حال حاضر 12 ایستگاه آتش‌نشانی فعال در استان داریم، اذعان داشت: 2 ایستگاه موقت و 10 ایستگاه دائم آتش‌نشانی هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به ساخت دو ایستگاه دائم در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این ایستگاه در آینده نزدیک، به بهره‌برداری خواهد رسید تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

راه‌اندازی "سامانه اعزام ناوگان آتش‌نشانی " در یزد

وی در ادامه با اشاره به این‌که برنامه‌هایی در دستور کار داریم که با هزینه بسیار کمتر، کیفیت خدمات را افزایش خواهیم داد افزود: راه‌اندازی سامانه اعزام ناوگان آتش‌نشانی به‌زودی در یزد به بهره‌برداری خواهید رسید که شبیه به اسنپ عمل می‌کند و در آن هم اعلام حریق برای شهروندان راحت‌تر می‌شود و هم این‌که مدت‌زمان حضور همکاران در سازمان آتش‌نشانی سریع خواهد شد.

میرجلیلی عنوان کرد: با راه‌اندازی این سامانه بخش اعظمی از مشکلات مردم برای اعلام آدرس منزل یا موارد دیگر در هنگام حریق حل خواهد شد و دیگر معضلی در این خصوص به لطف خدا نخواهیم داشت.

سامانه اعزام ناوگان به‌نوعی اسنپ آتش‌نشانی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که این سامانه به‌نوعی اسنپ آتش‌نشانی است، ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه زمان دریافت پیام از مردم به صفر می‌رسد و نیازی به تماس آن‌ها با سامانه 125 نیست.

وی یکی از مشکلات آتش‌نشانی را اعزام خودرو به محل حادثه عنوان کرد و اظهار داشت: رهیابی که روی ماشین‌ها نصب می‌شود به‌گونه‌ای عمل می‌کند که مستقیماً ماشین را به سمت محل حادثه راهنمایی می‌کند و این اقدام سبب کاهش اعزام به محل حادثه می‌شود.

میرجلیلی زمان اعزام ماشین آتش‌نشانی به محل حادثه در یزد را برای رسیدن به مناطق مسکونی به‌صورت میانگین بیش از 4 دقیقه اعلام کرد و اضافه کرد: میانگین اعزام ماشین‌های آتش‌نشانی بسته به کاربری‌های متفاوت، مختلف است. مثلاً برای کاربری‌های تجاری که در معابر اصلی وجود دارد مدت‌زمان اعزام به محل، 3 دقیقه و 10 ثانیه است.

یزد رسا/

انتهای پیام/

206602

مطالب مرتبط