توسط وزیر بهداشت انجام شد

افتتاح ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه شنبه) از طریق فضای مجازی، ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی را شامل ۲۰۱ تخت بیمارستانی در تعدادی شهرهای استان لرستان، کرمانشاه و خوزستان افتتاح کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، این مراکز در زیربنای ۲۶ هزار و ۹۳۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال ساخته شده و امروز در ادامه طرح های وزارت بهداشت در پنجمین آیین طرح پویش ره سلامت (بهره برداری از مراکز سلامت) به بهره برداری رسید. در طرح پویش ره سلامت قرار است تا فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۴۰۰ پروژه شامل دو هزار تخت آی سی یو تا ۱۲ فروردین افتتاح شود.


بر اساس این طرح امروز در استان لرستان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان پلدختر (با ۱۶ تخت)، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان در پلدختر، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز، ایجاد بلوک زایمان بیمارستان و توسعه اورژانس بیمارستان هفت تیر درود، کلینیک ویژه درود و توسعه اورژانس بیماستان شهید رحیمی خرم آباد و فاز چهارم دانشکده دندانپزشکی این شهر افتتاح شد.

در شهر دزفول نیز طرح توسعه اورژانس، غربالگری و بخش سوختگی بیمارستان گنجویان این شهر با ۶۰ تخت به بهره برداری رسید.

همچنین در کرمانشاه طرح توسعه اورژانس بیمارستان محمد کرمانشاهی با ۱۴تخت جدید، مرکز تشخیص و غربالگری ۱۸ تخته بیمارستان امام رضا(ع) این شهر، سی تی اسکن بیمارستان هرسین و بیمارستان امام رضا (ع) و نیز آی سی یو ۱۵ تخته بیمارستان گلستان این شهر افتتاح شد.

امروز همچنین در خوزستان هفت طرح جدید شامل توسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۲۸ تخت، توسعه بخش دیالیز این بیمارستان، مجتمع خوابگاهی دانشجویی، اتاق های عمل بیمارستان معرفی زاده شادگان، تجهیز آزمایشگاه این بیمارستان و طرح منازل دو واحدی پزشکان خرمشهر را افتتاح شد.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح های بهداشتی درمانی گفت: در هفته دفاع مقدس هستیم، در روزهای اول جنگ و حمله ناجوانمردانه بعثی ها به ایران در کنار مردم خوزستان بودم، از تلخ ترین خاطرات من این است که آوارگان آبادان و خرمشهر دچار تب ناشی از بیماری تیفوئید بودند و از کودک تا سالمند دچار گرفتاری بیماری تب دار تیفوئید بودند.من مقاله ای خوانده بودیم که یک دارو برای کنترل این بیماری موثر است از این دارو استفاده شد و بعد از ۴۸ ساعت بیماری کنترل شد. همچنین اردوگاهی برای آوارگان خرمشهری ایجاد کردیم. یادمان باشد همه ما و نسل های ایران مدیون مردم آبادان و خرمشهر هستیم و هر کاری برای مردم آبادان و خرمشهر کنیم کم کرده ایم.

شعله های جدید آتش کرونا در کشور

نمکی افزود: مردم خوزستان در زمانی که اسلحه نداشتند برای دفاع از مرز پرگوهر ایران، ایستادگی کردند و شهید دادند. امروز هم در جنگ و مبارزه با کووید۱۹ در صحنه هستند و با وجود اینکه در جریان کووید۱۹ دشمنان تبلیغ می کردند در کرمانشاه، کردستان و استان خوزستان مردم رها شده اند، مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی این استانها خوش درخشیدند و بر این توطئه هم فائق آمدیم.

وزیر بهداشت گفت: همزمانی مدیریت کرونا و توسعه زیربناهای نظام سلامت نشانه ایثار و همت و بلندنطری مردم این سرزمین و مدیران دلسوز نظام است. امروز در پنجمین مرحله پویش ره سلامت شاهد افتتاح پروژه هایی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته هستیم و امیدواریم گوشه ای از عظمت مردم را پاسخ داده باشیم.

وی ادامه داد: به شهدای مدافع حریم، حرم و سلامت مردم درود می فرستیم و امیدوارم هر چه زودتر با همت مردم بتوانیم با همراهی بیشتر بر این بیماری فائق شویم و بتوانم در کنار مردم در استانها حضور داشته باشم.

نمکی گفت: موج دوم کووید ۱۹ با همت مسئولان و مدیران نظام سلامت و همه دستگاهها مهار شد و به حداقل رسید اما به علت عدم رعایت ها، در برخی قسمت ها دوباره شعله های جدید این آتش را در کشور می بینیم به مردم بارها گرفته ایم اگر ۹۰ درصد مردم رعایت کنند و فقط ۱۰ درصد رعایت نکنند( که هرگز به این آمار نرسیده ایم) با حداقل ها، حداکثرها را زیر سوال می بریم. همکاران من در نظام سلامت بیش از این نیازمند همراهی همگانی هستند.

206090