رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس:

پرونده فروش عایق های رطوبتی تقلبی به تعزیرات رفت

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس از کشف عایق های رطوبتی تقلبی در بازار دو شهرستان استان خبر داد.

فارس - سایت خبری پرسون: فرشاد فرهادی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش نظارت ها بر بازار عایق های رطوبتی این سازمان به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد فارس، سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن صنفی کارفرمایی عایق های رطوبتی استان برای برگزاری گشت مشترک از واحدهای تولیدی و عرضه کننده این محصول در استان اقدام کرد.

او اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه یاد شده تاکنون 4 مرحله گشت مشترک با حضور نمایندگان ادارات و انجمن یاد شده در سطح شهرستان شیراز و شهرستان مرودشت برگزار شده و از 30 واحد صنفی فروش ایزوگام بازرسی به عمل آمده است.

به گفته فرهادی طی این بازرسی ها برای 36 واحد صنفی به دلیل فروش عایق های رطوبتی فاقد استاندارد پرونده تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و 922 میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

همچنین در این گشت های مشترک از 13 عایق رطوبتی نمونه برداری به عمل آمده و برای تایید کیفیت و اصالت کالا به آزمایشگاه ارسال شده است.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه نظارت بر عایق های رطوبتی همچنان ادامه دارد، از مردم خواست: در زمان خرید عایق رطوبتی کد 10 رقمی درج شده بر روی ایزوگام را به شماره 10001517 (سامانه ملی استاندارد ایران) پیامک کنند تا از اصالت کالا، تاریخ اعتبار، نوع برند، محل تولید، وضعیت پروانه اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم تطابق هر یک از موارد از خرید آن خودداری کنند و موارد را از طریق تلفن 124 به این سازمان اطلاع دهند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی به عمل آید.

نوا نیکو - استان فارس

206082