تهیه کننده ومجری کارشناس صدا وسیما:

استرس زیاد عامل ابتلای من به سرطان شد/ تشخیص به موقع سرطان در بهبودی بیماری نقش زیادی دارد

مجری کارشناس و تهیه کننده پر سابقه رادیو وتلوزیون ،که ازسال 92 به سرطان‌روده بزرگ مبتلا شده علت اصلی بهبودی خود را تشخیص دقیق پزشکان ،خوداگاهی و حفظ روحیه و پشتیبانی همه جانبه خانواده خود عنوان کرد.

اصفهان_ پرسون .، ناصر خیرخواه استرس زیاد شغلی را بعنوان عامل اصلی بروز سرطانش برشمرد و گفت: سال ها اشتغال در تهیه و اجرای برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی و تحمل حجم زیادی از استرس روی فیزیولوژی من اثر منفی گذاشت و به صورت نشانه ها و اختلالات گوارشی خود را نشان داد.
وی گفت: سال ۹۱ با نشانه های اولیه به پزشک فوق تخصص داخلی مراجعه کردم که به علت درمان ناقص و تنها باتجویز چند دارو مرا سال بعد در وضعی بسیار وخیم و ناگوار قرار داد ویکسال دیرتر برای آندوسکوپی و کولونوسکپی رفتم که کار از کار گذشته بود.
این چهره صدا و سیما و مدرس دانشگاه درباره تشخیص نهایی بیماری خود گفت: در سال ۹۲ با پیشرفت بیماری، یک پزشک عمومی حاذق سرطان روده بزرگ مرا تشخیص داد و از همان زمان و با گذشت یکسال از بیماری سرطانم جراحی و درمان سریع شروع شد که اگر یکسال قبل تشخیص به موقع و به جا داده شده بود قطعا بیماریم پیشرفت نکرده بودو شاید به جراحی هم نیازی نبود.
وی خود اگاهی از بیماری اش را بعنوان سهم بزرگی از بهبودی اش میداند،و معتقداست : قطعا اگر در مسیری که طی می کنید بدانید جزخودتان کسی نیست کمک تان کند اگر پایتان پیچ بخورد نمی نشینید و با هر سعی و تلاشی روی پا می ایستید و حرکت میکنید چون نشستن و حرکت نکردن تنها به مرگ منجر میشود.
وی با اشاره به اینکه حمایت های خانواده ام در تمام مسیر بیماری بزرگترین نقطه امید در بهبودی بیماریم بود، افزود: داشتن روحیه بیمار سرطانی در کنار کادر پزشکی و درمانی قوی و کاربلد و دلسوز در بهبود او بسیار نقش دارد بنابراین قطع به یقین کادر درمانی که در حوزه سرطان کار میکنند از جایگاه برجسته ای برخوردار هستند .
ناصر خیرخواه از نکات دیگری هم سخن گفت و افزود:
ما در دنیایی زندگی میکنیم که چاره ای جز افزایش سطح آگاهی هایمان نداریم و باید به سمت تامین نیازهای خود بصورت آگاهانه پیش برویم.
وی در اینباره اضافه کرد: در روند بیماری رسیدن به بهبودی در حالی امکانپذیر است که چطور و کجا پزشکان متخصص سرطان را درست تشخیص بدهند بسیار مهم است تا منجر به نجات بیمار بشود.
وی تحریم ها و کمبود داروها و خرید داروی قاچاق از بازار سیاه با ارز ازاد و فاقد رعایت ضوابط جابجایی داروهای بیماران سرطانی را یکی از تهدیدات مرگبار بیماری خود در سال 92 برشمرد که به لطف خدا از آن جان به در برده است.
وی بار دیگر به الزامات مهم تشخیص و درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و گفت: وجود ساختار اجتماعی کارامد و حمایت روحی روانی خانواده ها و نظام حمایتی بموقع از سوی کادر درمان در بهبودی بیماری نقش کلیدی و زیادی دارد.
مردم همچنان صدای این چهره رسانه ای کشور را عصرها در برنامه روی خط اقتصاد از رادیو اقتصاد میشنوند و تصویر او را جمعه شبها در برنامه سرمایه از شبکه اموزش تماشا می کنند.

205802