عبدی در گفت و گو با پرسون :

رابطه با اسرائیل بازی با آتش است

یک کارشناس اسرائیل گفت: رژیم اسرائیل بدون هیچ مشکل و هیچ مانع و فشار اقتصادی و بین المللی و با همه‌ حمایت هایی که می شود، نزدیک به 25 درصد دچار بیکاری و دارای تورم است.

علی عبدی کارشناس اسرائیل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پرسون در خصوص تلاش و علنی شدن رابطه بنیامین نتانیاهو با منامه برای سواستفاده رژیمش در فرار از فشارهای داخلی قضائی، اقتصادی، درمانی و اجتماعی اظهار داشت: اعتراضاتی که هم اکنون شاهد بروز و ظهور آن ها در سرزمین های اشغالی هستیم و حدود یک ماه است که شروع شده و هنوز هم ادامه دارد در تاریخ رژیم صهیونیستی تقریبا بی سابقه است .

عبدی افزود: علت عمده اش به دو مساله بر می گردد. یکی بحران کرونا در سرزمین های اشغالی و بی کفایتی دولت صهیونیستی در کنترل و مهار این بحران و مساله بعدی تعمیق و گسترش مشکلات اقتصادی و معیشتی شهروندان رژیم صهیونیستی است که این هم ارتباط مستقیم با بحران کرونا دارد. آن چیزی که ما شاهدش هستیم این است که طی یک هفته گذشته بحران کرونا در سرزمین های اشغالی برخلاف گزارش هایی که رژیم ارائه می کرد که توانسته کرونا را مهار کند سیر تصاعدی پیدا کرده است.


وی در ادامه اظهار داشت: علی رغم شعار و وعده هایی که رژیم داده بود، دستگاه هایی که موساد از کشورهای مختلف دزدیده بود و اینکه واکسن را توانستند کشف کنند یا در مسیر کشف واکسن هستند سیستم بهداشت و درمان رژیم که همیشه جزو تبلیغات این رژیم بوده که دارای یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان نه در منطقه بلکه در جهان است و یکی از پیشرفته ترین سیستم های پزشکی و درمانی را دارد همه اینها الان زمین گیر است و نتوانسته بحران کرونا را مهار کند.


کارشناس اسرائیل افزود: علاوه بر این که بحث قرنطینه عمومی و تشکیل حکومت نظامی در دستور کار رژیم است که این امر باعث شد وزیر بهداشت رژیم که از ارتدوکس های یهودی افراطی بود، به دلیل اینکه اینها مخالف هرگونه قرنطینه و حیطه بندی هستند استعفا دهد که این می تواند به بحران و چالش برای کابینه صهیونیستی تبدیل شود.


عبدی مطرح کرد: این اختلافات در رده های بالاتر نیز وجود دارد و دولت نتانیاهو نتوانسته بحران را مهار کند. نتانیاهو و دو وزیر جنگش در مهار کرونا دچار اختلافات جدی هستند. در مورد بحث بحران اقتصادی هم ما شاهد افزایش میزان بیکاری در سرزمین های اشغالی به چیزی نزدیک 25 درصد هستیم که رقم بسیار بالا و عجیبی می باشد. این در حالی که رژیم صهیونیستی مانند کشور ما تحت کوچک ترین تحریمی نیست مضاف بر این که تحریم نیست به شدت به لحاظ مالی و اقتصادی از طرف کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و آلمان حمایت اقتصادی و مالی می شود.


وی در ادامه بیان داشت: رژیم اسرائیل بدون هیچ مشکل و هیچ مانع و فشار اقتصادی و بین المللی با همه‌ی این حمایت ها چیزی نزدیک به 25 درصد دچار بیکاری و دارای تورم هستند، علاوه بر اینها با مشکلات دیگری همچون فاصله شدید طبقاتی و شکاف بسیار عمیق اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.


کارشناس اسرائیل در ادامه تصریح کرد: همه این مشکلات در داخل سرریز شده است و باعث اعتراضات مردم شده است. این ها مزید بر این شده که دولت نتانیاهو یک دولت بی کفایت بی عرضه و ناتوان جلوه داده شود. مضاف بر این که نتانیاهو چیزی نزدیک به 12 سال بر سر قدرت است و به هیچ وجه راضی نیست قدرت را واگذار کند چهار پرونده کلان فساد اقتصادی دارد که با فشار سیاسی مانع به رسیدگی به آن شده وهمسرش نیز دارای یک پرونده فساد اقتصادی است. این ها باعث شده که یک قشر وسیعی از ساکنین سرزمین های اشغالی و شهروندان رژیم نتانیاهو را دیگر نمی خواهند و برای آن هزینه هم می دهند وهرشب مقابل منزلش تجمع می کنند و پلیس مانع می شود و در نتیجه درگیری ایجاد می شود و تعدادی را مجروح و تعدادی را بازداشت می کنند.


عبدی در پاسخ به سوال با توجه به مخالفت های گسترده در میان ملت های مسلمان منطقه از به رسمت شناختن و عادی سازی روابط بحرین و امارات با این رژیم فکر می کنید که آیا این توافقات می تواند منشا اثری برای طرح های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه باقی بماند؟ به نظرتان واکنش محور مقاومت در این منطقه به این دو توافق چه خواهد بود؟ پاسخ داد: این رابطه پنهان رابطه جدیدی نیست این رابطه حداقل ده سال قدمت دارد، در ابعاد نظامی امنیتی به شدت در این ده سال گذشته عمیق بوده و همکاری های گسترده ای وجود داشته است بخاطر همین چیز جدید و عجیب غریبی نیست بیشتر این رابطه برای مصرف داخلی در آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.


وی ادامه داد: قطعا تبعات امنیتی برای ما خواهد داشت اما آن چیزی که مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت ملی خودش با هیچ کس تعارف ندارد. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت این رابطه را به شدت و دقیق رصد می کند و در هر نقطه ای از این رابطه احساس کنند که امنیت جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت مورد مخاطره قرار گرفته قطعا جمهوری اسلامی در پاسخ به این تهدید کوتاهی نخواهد کرد این را کشورهای بحرین و امارات باید بدانند.


این کارشناس در پایان سخنان خود بیان کرد: امارات و بحرین باید بدانند این اقدامی که کردند تنها به سود رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده و این ها بازی با آتش است که قد و قواره این کشورها خیلی کوتاه تر از آنها هست که بخواهند در بازی بزرگان به این شکل ورود پیدا کنند و خودشان را هزینه کنند آنها موجودیت خود را با مخاطرات جدی مواجهه می کنند و نمی توانند از پس هزینه های سنگین این رابطه بر بیایند.

205779