سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با پرسون:

تحریم بین المللی و ممنوعیت حق پخش فوتبال ناجوانمردانه است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای همکاری در چهارچوب توافقات قانونی خود با آژانس تجاری کنفدراسیون را در پخش لیگ قهرمانان در گذشته داشته است. اما حتما مستحضر هستید که به هر حال فوتبال کشور از نظر تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها  و بیننده تلویزیونی در صدرمخاطبان  کشورهای قاره کهن قرار دارد.

امیر علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی سایت خبری پرسون در خصوص تحریم بین المللی و ممنوعیت حق پخش فوتبال ایران اظهار داشت: کندفدراسیون فوتبال آسیا و آژانس تجاری کنفدراسیون، دیروز با ارسال نامه ای به فدراسیون و سازمان صدا و سیما عنوان کردند که به دلیل تحریم های ناجوانمردانه و بی اساس لغو یک طرفه قرارداد حقوق پخش تلویزیونی آزانس تجاری کنفدراسیون با سازمان صداوسیما ازدر اختیار گذاشتن سیگنال پخش زنده مرحله گروهی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا معذورند.

علوی افزود: بلافاصله جلسات متعددی در فدراسیون فوتبال برگزار شد و به دنبال آن نشست هایی با حضور مسئولان محترم وزارت وزرش و جوانان و مدیران ارشد رسانه ملی برگزار شد و دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال طی نامه ای به دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند که با توجه به اینکه فدراسیون با تاکید بر رعایت کلیه قوانین ومقررات در رویداد های بین المللی حتی در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا با اعزام نمایندگان خود برای حضور شایسته خود در لیگ قهرمانان اقدام کرده انتظار وجود دارد که کنفدراسیون بستر لازم را برای پخش زنده مسابقات از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران طبق قرارداد و طبق توافقات قبلی معمول دارد تا خللی در این باره رخ ندهد.

وی گفت: امیدوار هستیم که میلیون ها هوادار و مخاطب علاقه مند به فوتبال در ایران بتوانند بدون استرس مسابقات را از طریق تلویزیون کشور و همچنین در واقع پخش گزارش در رادیو داشته باشند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال مطرح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای همکاری در چهارچوب توافقات قانونی خود با آژانس تجاری کنفدراسیون را در پخش لیگ قهرمانان در گذشته داشته است. اما حتما مستحضر هستید که به هر حال فوتبال کشور از نظر تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها و بیننده تلویزیونی در صدرمخاطبان کشورهای قاره کهن قرار دارد.

علوی خاطرنشان کرد: موضوعی که در کلیه آمارهای منتشره کنفدراسیون هم دیده میشود روزای تاریخی دور و نزدیکی موید و گویای همه چیزاست. همین بازی پرسپولیس و که در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشتیم بازی استقلال و ژاپن که اردیبهشت 78 در تهران برگزار شد تا مدت های مدید تصاویرش عکساش اخبار و گزارش هاش در تمام مجلات کنفدراسیون و فیفا در سخنرانی ها در مباحث مختلف فضا مجازی منتشر میشد و این کاملا مشخص است که حضور تماشاگران ایرانی به عنوان مخاطبان فوتبال وحامیان فوتبال ملی یک اتفاق بزرگ و یک ملاک مهم برای برگزارکنندگان رقابت های لیگ برتر آسیا و فیفا می باشد.

وی ادامه داد: بعد از اعلام خبری که دیروز از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی کردیم دهها واکنش و تماس دریافت کردیم . مردم عزیزو هواداران میلیونی فوتبال نگران ابن موضوع بودند و این بحث به طور کامل منتقل شد به کنفدراسیون فوتبال آسیا ،عصر دیروزهم چهار باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان، شهرخودرو نمیاندگان کشورمان در مسابقات خواستار تسریع در حل این مشکل با ارسال نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند و امیدوار هستیم شرکت آژانس تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا در چارچوب قرارداد قبلی که وجود داشته و سری تفاهماتی که با سازمان صدا و سیما داشته بدون دخالت مباحث دیگر در این حوزه به قرارداد خودش پایبند باشد .

فوتبال سیاسی نیست

سخنگوی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این که فوتبال سیاسی نیست و نباید به تحریم ها ارتباطی داشته باشد، افزود: این امر موضوعی بود که در نامه دبیر کل فدراسیون فوتبال کشورمان به کنفدراسیون دیده شد. جمعی از پیشکسوت های کشورمان نیز دیروز و امروز در این باره موضع گیری ها داشتند و این بحث هم منتقل شد به کنفدراسیون وضمن اینکه در فضا مجازی شبکه های مرتبط با کنفدراسیون فوتبال آسیا در اینستگرام و جاهای مختلف ما واکنش مردم و هوادارن فوتبال را به این موضوع دیدیم و کاملا از این تصمیمی که آژانس تجاری کنفدراسیون آسیا گرفته ناراحت بودند و تاکید داشتند که ورزش مقوله کاملا جدا و ماهیت متفاوتی است.

علوی در پاسخ به سوال با توجه به اینکه اقدام AFC خلاف مقررات و قاعده بین المللی تحریم ها به سر میبرد فکر میکنید که با توجه به نامه نگاری هایی که انجام شده جوابی که کنفدراسیون میخواهد بدهد آیا میروند زیر بار این موضوع که ورزش را سیاسی نکنند یا اینکه نه اینها به هر عنوانی بر دشمنی خودشان با ایران میخواهند که حلقه این قاعده را برای ایران تنگ تر کنند؟ پاسخ داد: فدراسیون فوتبال ایران تمام توانش را با تمام ظرفیت ممکن برای انتقال این نگرانی که مخاطبان فوتبال دارند این موضوع نشان می دهد که این بحث اهمیت فوق القعاده زیادی دارد. امیدوار هستیم که در نهایت با این نامه نگاری ها و پیگیری ها و تماس هایی که بوده ظرف 24 ساعت اخیر و به ویژه نامه ای که دیشب هم از طریق فدراسیون توسط نگرانی باشگاه ها منتقل شد شاهد حل این مشکل و معظل باشیم و در ساعات آینده فدراسیون در این زمینه اطلاعان بیشتری را به مردم میدهد. همچنین قابل ذکر است که وزارت ورزش و جوانان در این زمینه مستحضر هستند و در صورت نیاز در حوزه های دیگر هم در این زمینه کمک فدراسیون خواهند بود.

195580