معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بستری ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری شدن۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: روند ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است.

همدان- پرسون؛ منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است و با این روند باید در انتظار پیک بعدی شیوع بیماری کووید ۱۹ باشیم.

وی با بیان اینکه زدن ماسک بهترین روش برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا است، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری ۳ هزار و ۸۸۸ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

کرمی از بستری شدن بیش از ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بر اثر ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۰۸ نفر، بهار ۲۸۰ نفر، تویسرکان ۱۸۳ نفر، رزن و درگزین ۱۵۶ نفر، فامنین ۵۲ نفر، کبودراهنگ ۲۴۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر با ۶۷۱ نفر، نهاوند ۴۰۸ نفر و همدان یک هزار و ۶۶۱ نفر دارای بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

کرمی تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ نفر از مبتلایان در استان همدان را نیز مسافران تشکیل می‌دهند.

وضعیت کرونا در نهاوند نگران کننده است

مراد ناصری فرماندار شهرستان نهاوند در قرارگاه زیستی ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس شهرستان نهاوند نیز اظهار کرد: در بحران باید باهم بودن را تجربه کنیم به طوریکه حفظ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی الزامی است.

وی با بیان اینکه خطر کرونا را به گوش مردم برسانید چراکه وضعیت نگران کننده است، افزود: مرحله سوم طرح ضربتی از امروز به صدا درمی‌آید، بانک ها نه درست خدمات می گیرند نه درست خدمات ارائه می‌دهند، مدیران و کارمندان بانک ها خود را قرنطینه و مردم را رها کرده‌اند.

ناصری با بیان اینکه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطلوب نیست و اگر متولی ندارد، شهرداری اعلام کند تا برای آن متولی پیدا کنم، تصریح کرد: دهیاری که سلامت مردم برایش مهم نباشد و در بحران کنار بخشدار نباشد، دهیار نیست و باید عزل شود.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم توسط اصحاب رسانه به‌طور درست انجام شود، تأکید کرد: اصحاب رسانه اگر برای آگاهی‌رسانی به مردم میدان‌دار شوند به بهترین شکل می‌توانیم بحران را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ضربتی ۲۱ روزه ستاد کرونا در شهرستان نهاوند باید هرچه سریع تر انجام شود، بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرها و روستاها با نظارت اعضای ستاد و اعلام وضعیت هشدار با استفاده از دو دستگاه خودروی بلندگودار و رعایت در سطح شهرستان انجام شود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

195572

مطالب مرتبط